Türkiye'nin olumlu imajı artıyor

Düzenleyen:
Türkiye'nin olumlu imajı artıyor

Ekonomi Haberleri

TİM tarafından yapılan araştırmaya göre Türk ihraç ürünlerinden memnuniyet oranı yüzde 62’ye yükselirken, Türkiye’nin imajını müspet bulanların oranı yüzde 60 oldu. Araştırmaya göre Türkiye denildiğinde ise en çok tekstil, halı ve deri ürünleri akla geliyor

Uluslararası pazarda daha fazla yer almaya başlayan Türk ürünleri artık “kalite”yle birlikte anılıyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından 26 ülkede gerçekleştirilen Türk İhraç Ürünleri Algı Araştırması’nın sonuçlarına göre Türk ihraç ürünlerinden memnuniyet oranının yüzde 62’ye yükseldi. İngiltere yüzde 85’lik memnuniyet oranıyla ilk sırada yer alırken, İngiltere’yi yüzde 77 ile Fransa ve yüzde 74 ile Hindistan izledi. İhracatımızın neredeyse yarısını yaptığımız AB genelinde ise bu oran yüzde 59 oldu. Araştırmada Türkiye ülke imajının da sorulduğunu belirten Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Yüzde 88’i genel anlamda olumsuz bir yorum yapmadı. Türkiye’nin imajını olumlu bulanların oranı ise yüzde 60 çıktı. Sadece yüzde 12’lik bir grup ülke imajımızı olumsuz bulduklarını belirtti. Özellikle hain darbe girişiminden sonra ülkemizin imajına yönelik bir karalama kampanyası başlatıldı. Bu suni algının etki alanını sınırlamak için Ekonomi Bakanlığımızın himayesinde TİM ve TOBB iş birliğinde bir imaj kampanyası başlattık. Şu ana kadar 7 ülkede toplam 517 milyon kişiye ulaştık. Hedefimiz 2,6 milyar kişiye ulaşmak” dedi. Büyükekşi, Türkiye’nin genel imajının en yüksek olduğu ülkeler arasında yüzde 80 ile İspanya, yüzde 79 ile Almanya ve Hindistan’ın başı çektiğini aktardı. 

Büyükekşi, araştırmanın “Turkey: Discover the Potential Kampanya Bilinirlik ve Etkinlik” kısmının sonuçlarını da paylaştı. Firmalara Turkey: Discover the Potential markasını daha önce görüp görmediklerini sorduklarını dile getiren Büyükekşi, “Markamızın bilinirlik oranı yüzde 41 çıktı. Bunun çok önemli bir oran olduğunu düşünüyoruz. İmaj kampanyasının katkılarıyla bu rakamın daha da yukarılara çıkacağını düşünüyoruz” diye konuştu. Türkiye markasının yüzde 45 ile en çok tekstil, halı ve deri sektöründe bilindiğini aktaran Büyükekşi, onu yüzde 43 ile metal, cam, seramik ve orman ürünlerinin takip ettiğini anlattı. Büyükekşi “Türkiye markası bilinirlik oranının en yüksek olduğu ülkeler İtalya, Mısır ve Rusya başı çekiyor. Araştırma genelinde Türkiye markasının beğeni düzeyi ise 43 seviyelerinde. Turkey: Discover the Potential markası hakkında beğeni düzeyi en yüksek olan ülkeler İtalya, Cezayir ve Fransa” ifadelerini kullandı.

İhraç edilen ürünlerin, dış dünyada ülkelerin algısını doğrudan etkilediğini gördüklerini belirten Büyükekşi, “Örneğin çelik denince aklımıza İsveç, makinede Almanya, puroda Küba, parfümde de Fransa geliyor. Bu algıyı oluşturan en büyük unsur, ihraç edilen ürünler ve ihracatçıların vizyonları. Türkiye bugün makine halısında dünyada ikinci sırada, sentetik iplikte birinci sırada. Türkiye’nin fındık ve mermerde ise küresel ticaretin lideri” dedi. 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...