Ayakkabımızı dünya giyecek

Ayakkabımızı dünya giyecek

EKONOMİ Haberleri

Türk ayakkabı sektörü yerli üretimi büyütmek, ihracatı artırmak ve Türkiye’yi küresel üs yapmak için kollarını sıvadı. FLO, Şanlıurfa’da hayata geçireceği yeni yatırımla 20 bin istihdam, 300 milyon ihracata koşacak.

FİKRET ÇENGEL
Şanlıurfa

Türkiye 2023 hedeflerine hızla ilerlerken, bu yolda sektörler de ellerinden gelen çabayı gösteriyor. Özellikle ayakkabı sektöründe güçlü üreticilere sahip Türkiye, bu alanda küresel arenada oldukça iddialı... Sektöre nefes verecek, Şanlıurfa OSB’de kurulması planlanan Ayakkabıcılar Sanayi Bölgesi’nin birinci etabı tamamlanmak üzere... 13 fabrikadan oluşan ilk etabın ardından, ikinci etapla birlikte bölge, ayakkabı sektörünün üretim üssü olacak. FLO Mağazacılık da, 2023 yılında Türkiye’den çıkacak 10 global markadan biri olma vizyonuyla, üretim ve ihracat kapasitesini artırmak için Şanlıurfa’da önemli adımlar atıyor. Ayakkabıcılar Sanayi Bölgesi’nde ikinci fabrikasının inşaatına devam eden şirket, üretim kapasitesini yüzde 50 artıracak ve 20 bin istihdama koşacak. Bu sayede bölgenin işsizlik meselesinin çözümüne de katkıda bulunacak.

2019’DA 75 MAĞAZA
Yılda 55 milyon çift ayakkabı üretimine ulaştıklarını belirten FLO Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan “Sıkıntıların geçici olduğuna inanıyoruz. 2018’de yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik. 82 yeni mağaza ile toplamda 557 mağaza sayısına, 800 ilave istihdam ile 9 bin 700 çalışan sayısına ulaştık. Son üç yılda 370 milyon TL yatırım yaptık, 2019’da da 75 mağaza açacağız. Gelecek yıl yüzde 30 büyüme ile ciromuzu 4,5 milyar TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Şanlıurfa’daki ikinci fabrikamız 2019’un ilk aylarında açılıyor. Burada daha çok üreteceğiz, daha çok ihraç edeceğiz” diye konuştu.

İKİ ÇİFTTEN BİRİ İHRAÇ
FLO Mağazacılık Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Büyükekşi de “Bugün sektör, 400 milyon çift ayakkabı üretimiyle dünyanın 7’ncisi... Üretilen her iki çift ayakkabıdan birini ihraç ediyoruz. Ayakkabı ihracatında ilk 5 ülke arasındayız. Hem istihdam, hem katma değer üretebiliyoruz. Bu yüksek potansiyeli iyi değerlendirmemiz gerekiyor” diye konuştu.

Hedef 47 ülkeye açılmak
Bugün FLO Mağazacılık 14 ülkede, 80 mağaza ile faaliyet gösteriyor. 2023’te, 47 ülkede 300 mağaza hedeflediklerini söyleyen FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, şunları söyledi: 2018’de 50 milyon dolar olan ihracatımızı, 2023’te 300 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bir yandan açtığımız yurt dışı mağazalarla dağıtım kanallarımızı genişletirken, bir yandan da bünyemize kattığımız küresel markalarla büyümeyi sürdürüyoruz. Yakın coğrafyada bazı uluslararası web siteleriyle FLO web sitesinin entegrasyonunu sağlamak için çalışıyoruz.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...