İstanbul Park Mercedes’in merceğinde

Düzenleyen:
İstanbul Park  Mercedes’in merceğinde

T-Otomobil Haberleri

Memleketin yoğun siyaset ve felaket gündeminden boğulmuştum ki… İmdadıma Mercedes yetişti. Hem en güçlü AMG modellerinden çekici tasarımıyla GT, 385 Hp’lik A45 ve 510 Hp’lik C63’ü... Hem de Formula 1 pistini ilk defa test etme fırsatı verdi.

Yücel Koç’un kaleminden
Memleketin yoğun siyaset ve felaket gündeminden boğulmuştum ki… İmdadıma Mercedes yetişti. Hem en güçlü AMG modellerinden çekici tasarımıyla GT, 385 Hp’lik A45 ve 510 Hp’lik C63’ü... 
Hem de Formula 1 pistini ilk defa test etme fırsatı verdi.
Benim açımdan müthiş bir deneyimdi…
∞∞∞
İstanbul Park  Mercedes’in merceğinde
Dünyadaki en iyi Formula 1 pistlerinden birine sahibiz ve bu iddia sadece bana ait değil. 
Efsane F1 pilotu Michael Schumacher, rallici Petter Solberg ve motoGP’nin renkli siması Rossi gibi daha birçok ünlü isim de aynı açıklamayı yaptı. 
Evet, uzun zamandır ülkemizde F1 organizasyonu izleyemedik fakat atılan son adımlar, 2018 için bir umut ışığı oldu. 
Sanırım müjde çok yakında… 
Türkiye’de ilk F1 organizasyonu tam 12 yıl önce, 2005’te start almıştı ve bu yarışın kazananı McLaren Mercedes takımının Fin pilotu Kimi Raikkonen’di. 
Şimdiki adıyla İntercity Park’a ilk başarı imzasını atarak tarihe geçti. 
Bir küçük ayrıntı daha… 
12 yıllık pist tarihinde kaydedilen en hızlı tur zamanı da Mercedes’in elinde. 
Evet, F1 denilince akıllara ilk olarak Ferrari geliyor ama, İtalyanların köklü rakibi Mercedes de motor sporlarında en az onlar kadar eski. 
Mercedes araçlarda oturmuş bir algı var malum. 
Lüks, konfor ve prestij tamam da, iş performansa gelince göz rakiplere kayıyor. 
İşte tam bu noktada AMG serisi devreye giriyor. 
Markanın giriş modeli A serisinden GT’ye, hatta köşeli hatları ile meşhur G serisi arazi araçlarının dahi AMG versiyonu bulunuyor. 
Peki, nedir bu AMG… 
1967 senesinde Mercedes fabrikasından ayrılan mühendisler bir performans garajı kurarak markaya yarış otomobilleri hazırlıyor. 
1999’da çoğunluk hisselerini satın alan Mercedes, hız dünyasında kazandıkları bilgi birikimini gündelik araçlara adapte etmeye başlıyor. 
Bu durumun zirveye çıktığı modeller ise Mercedes’in AMG serisini oluşturuyor. 
Tıpkı Alman rakipleri BMW’nin M Performance ve Audi’nin RS versiyonları gibi… 
Bu araçların gerçek performansını trafikte test etmek çok akıl kârı bir iş değil. 
Mercedes’in bunun için F1 pisti içine kurulmuş ve dünyada sadece 3 tane örneği olan özel locası varmış. 
Dördüncüsü de geçen yıl İntercity Park’ta açıldı. 
Şu an dünyada faaliyet gösteren 6 loca bulunuyor ve içlerinde en iyisi olarak İstanbul gösteriliyor. 
Yurt dışından özel müşteriler dahi buraya getirilerek ağırlanıyor, AMG performansını F1 pistinde deneyimliyor. 
Geçtiğimiz hafta Almanya’dan gelen özel bir Mercedes ekibi Intercity Park’taki AMG-Lounge’u ziyaret etti. 
Türkiye’de ilk defa piste çıkan E63 modelini birlikte test ettik. 
Şimdilik aramızda kalsın ama sanırım Mercedes dünyada örneği nadir görülen bir sürüş akademisini Intercity Park’taki AMG Lounge’da açmak için kolları sıvamış.
Bugünlerde çok tartışılıyor, Alman otomotiv endüstrisi ve yerli yatırım konusu. 
Şansölye Merkel bile bu konuyla ilgili açıklama yapıyor. 
Yeri gelmişken, Alman otomobil markalarından ülkemizde üretim yapan tek şirket Mercedes. 
İşe İstanbul Davutpaşa’da 1967’de yani AMG’nin kurulduğu yıl Otomarsan ismiyle başlamıştı. 
Geçtiğimiz haftalarda ülkemizdeki 50. yılını kutladı. 
Aksaray fabrikasında üretilen ticari araçlar bugün dünyanın birçok noktasına ihraç ediliyor. 
En önemlisi bugün 1 milyar avroyu aşan yatırımla Türkiye’nin yabancı sermayeli en büyük şirketleri arasında yer alıyor. 
Ortadaki gerginliğe rağmen, Daimler AG Yönetim Kurulu Üyesi, Kamyon ve Otobüs Grubu Başkanı Martin Daum ise “Türkiye’ye yatırımlarımız devam edecek” diyor. 
Aynı performansı rakiplerinden de bekliyoruz…
 
İşte Mercedes GT’nin karnesi 
 AMG tarafından geliştirilen V8 mimari, 4 litre hacme sahip. 510 HP güç üreten GT, 0’dan 100km’ye sadece 4 saniyede çıkıyor. 7 ileri SPEEDSHIFT DCT şanzımanı, önde konumlanan motordan ayrılarak arka aksların üzerine yerleştirilmiş. Mükemmel ayarlanmış ağırlık dengesi ile birleşen performans sıra dışı bir sürüşü keyfi veriyor. 
 

 

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...