05.10.2018 02:36
Times Square’da meydan okudu

New York’taki Times Meydanı’nda BiP reklamı ile WhatsApp ve Messenger’a âdeta meydan okuyan Turkcell yurt dışındaki kullanıcı sayısını 5 kat artırmayı hedefliyor.

Ömer TEMÜR
İSTANBUL

Times Square, New York’un en ünlü meydanı. Hollywood filmlerinden tanıdığımız bu meydan yılda 50 milyondan fazla turistin uğrak yeri. Macy’nin dev binası, Gap ve Victoria’s Secret gibi markaların merkezinin yer aldığı meydanda ünlü Empire State binasının gölgesinde alışveriş yaparken aynı zamanda devasa ekranların altında kendinizi kaybedebilirsiniz. Ancak meydanda bugünlerde farklı bir hava esiyor. Times’a gidenler devasa ekranlarda “BiP indirin” anonslarıyla karşılaşıyor. Bu durum Türk turistler için de hoş bir sürpriz oluyor. Yerli mesajlaşma ve haberleşme platformu BiP, New York’un kalbinde âdeta WhatsApp’a meydan okuyor. BiP indirin, BiP indirin, BiP indirin... BiP’in ABD’ye gidiş yolculuğunu ise Turkcell CEO’su Kaan Terzioğlu’ndan öğreniyoruz. Dijital ihracat hamlesini Times Meydanı’ndan başlattıklarını belirten Terzioğlu, reklamın ana mesajını ise “WhatsApp’ı, Messenger’ı bırakın; gelin BiP’i kullanın. Yeni teknolojileri deneyimleyin; sadece kullanmakla kalmayın kullandırtın” şeklinde özetliyor.

HEDEF 25 MİLYON KULLANICI
Amerika’nın ardında İngiltere, Almanya, Fransa ve Rusya’nın da bulunduğu birçok Avrupa ülkesinde kampanyaya hazırlanan BiP’in öncelikli hedefi, yıl sonuna kadar yurt dışında 25 milyon kullanıcıya erişmek. “Şu an 20 milyonu yurt içinde 5 milyonu da yurt dışında olmak üzere 25 milyon BiP kullanıcısı var. Bugün Avrupa’da yaklaşık 5 milyon Türk yaşıyor. Türk vatandaşları o ülkelerde uygulamayı kullanıyor. Ancak tablo bundan ibaret değil. İran’dan Suudi Arabistan’a, Fas’tan Ukrayna ve Belarus’a, Japonya’dan Brezilya ve Antarktika’ya kadar dünyanın dört bir yanında BiP kullanıcısı bulunuyor” diyen Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: BiP bugün dünyada bilinen en büyük rakipleri tarafından birçok defa taklit edilen özelliğiyle zaten gündemde. 6 kişiye kadar aynı anda görüntülü görüşebilme, çift hattı tek cihazda kullanma, para transferi gerçekleştirme, sabit ya da operatör fark etmeksizin bütün numaraları arayabilme gibi özellikleriyle BiP öne çıkmayı başardı. Şimdi BiP’in tüm dünyada yaygınlaşması için çalışmalarımızı hızlandırıyoruz. Bu amaçla başlattığımız global iletişim kampanyasıyla BiP, tüm dünya basınının gündemine oturacak. Hedefimiz BiP’in tüm dünyadaki kullanıcı sayısını 5’e katlamak. Ayrıca Türkiye’nin yerli ve millî teknolojisinin gücünü dünyaya tanıtacağımız bu kampanyayla teknoloji ihracatına eşsiz bir katma değer sağlamayı amaçlıyoruz. BiP’in yanı sıra fizy, TV+, Dergilik, Yaani, Lifebox ve diğer tüm uygulamalarıyla da  dijital ihracat çıkarmasına imza atacaklarını söyleyen Terzioğlu “Yerli ve millî uygulamalarımızla bugün dünyada 120 milyon indirilme rakamına ulaştık. Hedefimiz 3 yıl içinde, bu rakamı 1 milyara çıkarmak” diye vurguladı.

Yerli navigasyon yolda
Turkcell, yerli arama motoru Yaani’nin ardından, çok yakında yerli navigasyon uygulamasını da hayata geçiriyor. Şirket bu alandaki ilk aksiyonu “Kopilot” adlı uygulama ve ürünle başlatmıştı. Tüketicilerin yol ve otomobilleriyle ilgili her türlü bilgiyi almalarını sağlayan bu ürünle ilgili Terzioğlu şu bilgileri veriyor: Mesela aracı valeye verdiğinizde vale modunu açıyorsun. Araba belli bir sınırın dışına çıkamıyor. Eski bir arabayı bile akıllı otomobile dönüştüren bu uygulamamızın ardından yerli navigasyon servisinin de müjdesini vermek isterim.

BiP İLE NELER YAPILABİLİR?
¥ Altı kişi ile aynı anda görüntülü görüşme imkânı.
¥ Hesap numarasına gerek duymadan telefon numarasıyla para transferi.
¥ BiP’e tanımlanan ikinci numara ile arama yapılabiliyor. Böylece çift telefon taşıma derdi sona eriyor.
¥ Yurt dışındaki Türkler yabancı operatör hattı ile Turkcell hattını aynı cihazda BiP üzerinden kullanabiliyor.  
¥ BiP Game ile karşılık oyun imkânı.
¥ BiP Web ile kolay mesajlaşma.
¥ Akıllı Faks sayesinde telefondan fax gönderme imkânı.

YORUMLAR