Otobüslerde sıcak ikramlara bir son verilsin!

A -
A +
Birkaç gün önce gazetemizde bir habere çok üzüldüm. Otobüste seyahat eden, 12 yaşlarında bir çocuğun yüzüne kaynar sıcak su dökülerek 2. derece yanık oluşmuştu. Belki de bir ömür yüzünde o yanığın izleri kalacak. Muavin servis yaparken, çay isteyen biri için bardağa kaynar sıcak su koyup uzatırken, otobüsün fren yapması, gaza basması veya dönmesi ile dengesini korumak için, gayriihtiyari yani istemeyerek sıcak su en yakın yolcunun yüzüne dökülmüş. Bu ve buna benzer olaylar yıllardır otobüslerde yaşanmakta ve bir çare bir çözüm de bulunamamakta. İş sağlığı ve iş güvenliği açısından, bir iş güvenliği uzmanı olarak olaya bakacak olursak; Artık otobüslerde sıcak ikram servisi yapılmasının derhal yasaklanmasını, tehlikeyi kaynağında yok etmeyi öneriyorum. Çay, kahve ikramlarının günümüzde sıcak yerine soğuk olanları da var. Hiçbir sıcak ikram verilmesine gerek yok. Tehlike ve risk almaya değer mi değmez. Soğuk meşrubatlar ikram için yeter de artar. Meyve suları, beyaz gazoz, kola, soğuk su vb. zaten veriliyor. Bu soğuk listeye soğuk çay ve soğuk kahve de eklenebilir. Hatta ayran verilse ne kadar makbul olur. Bu tehlike de böylece ortadan kalkar. Uçaklarda sıcak serviste tehlike yok. Çünkü havadaki uçağın freni yok. İş güvenliğine önem veren kurumsal firma ve markaların, kanun nizam beklemeden, şimdiden bu uygulamaya geçmelerini, özellikle rica ediyorum. Otobüslerde sigara yasaklanınca inanın, içen içmeyen herkes memnun oldu, değil mi? Bu konuda da halkımızın duyarlı ve hassas davranacaklarını umuyorum. Çünkü zaman çok şeyi değiştirdi. Artık günümüzde soğuk çay ve kahveler de var. Hâlâ sıcak çay ve kahvede ısrar edecek bir kimse kalmadığını sanıyorum. Zamanla; sigaradaki başarı gibi, sıcak tehlikesi konusunda da gelişme ve düzelme olacağını umuyor, tüm yetkili makam ve mevkilerden, ilgilerden, yeni milletvekillerimizden arz ve rica ediyorum.             Mevlüt Yavuz- İş Güvenliği Uzmanı (A)/Adana     Meşrubat kapaklarında “boş yok” diyor ama…   ''Feridun Ağabey, ben İstanbul Avcılar Tahtakale Mahallesi'nden yazıyorum, yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. Benim bir sorunum var. Biz burada mahalle bakkallarından 2,5 litrelik meşrubat alıyoruz. Kapaklarında 'boş yok' yazıyor. Her kapak getirene…” diye mail gönderen ama gönderdiği maili, mail metin bölümüne değil de konu bölümüne yazmaya çalıştığı için mesajının tamamı gelmeyen Taner Yıldırım isimli okuyucumuz hatırlatmamıza rağmen yine aynı şekilde mail göndermişsiniz. Dile getirmeyi istediğiniz derdiniz şu mu? Kapaklarda “boş yok” yazıyorsa niçin bakkallar size firmanın promosyonunu vermiyor? Eğer firmanın promosyonu yoksa kapaklarda niçin “boş yok” yazıyor? Bu konuyu isterseniz öncelikle o meşrubat firmasının yetkililerine sorup niçin böyle bir kampanya yapıyorlar öğrenin. Bakkalların da bu konuda bir düşüncesi vardır, onlarla da görüşebilmelisiniz. Selamlar.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.