TRAFİK SUÇLULARINA LAYIKIYLA CEZA!

A -
A +
-Trafik magandası.
-Trafik eşkıyası.
-Trafik canavarı...
Sıfatları bu şekilde uzayıp gitmekte.
Onlara ne dense yeridir.
İşleri de ağızları da bozuk.
Trafikte herkes edebiyle yol alırken tek zeki kendisiymiş gibi emniyet şeridini kullanıp gidenler, sıranın başına gelip geçenler, yolda zikzak çizenler, şehir içinde bile korkunç hız yapanlar, gürültülü motor kullananlar ve daha neler ve neler...
Bunlar işte o kul hakkı nedir bilmeyen, Allahtan korkmayan kuldan utanmayanlar.
Nihayet gazilere bile üstelik de eşlerinin yanında saldırıp o kahramanları dövecek kadar gözleri döndü. Bunların elbette insani vasıflarında özür var.
Bu iktidarın hedefi ıskaladığı birinci mes'ele eğitim ve kültür ve diğeri şehirleşme ise üçüncüsü trafiktir. Bilhassa her sabah ve her akşam ve bilhassa büyük şehirlerde trafik canavarları vatandaşa hayatı zehir ediyorlar. İnsanlıkları özürlü olduğu için ahlâkları da kıt.
Trafik derdi yeni değil. Yıllardır var. Mevzua dair defalarca yazılar yazdık, teklifler dile getirdik. Dünyadan örnekler gösterdik. Suçun ağırlığına göre ehliyetin 3-5-7-10 sene veya sürekli iptalinden, arabanın kıymetine göre ceza kesme veya arabaya el konması gibi tekliflerimiz oldu. Cinayet aletine el konduğu gibi araba da müsadere edilebilir. Amerika’dan misal verdik. Bu ülkede hangi şeridin kullanılacağı arabadaki yolcu sayısına göre tanzim edilmiş.
Şu var ki trafik ihlalleri yalnızca sürücüler tarafından yapılmamakta. Yayaların da kırmızı ışığa riayetsizlik gibi ihlalleri olmaktadır. Buna mukabil vasıtaların yaya geçidinde veya oraya yönelmiş yaya varsa mutlaka durması gerektiği hâlde Türkiye’de bu kural işlememektedir. Hâlbuki diğer devletlerde bu tavizsiz uygulanmaktadır.
Diğer taraftan çok taksicide de problemler yaşanmaktadır. "Yakın yer" diye yolcu almıyorlar. Taksici yabancı için bir ülkenin yüzüdür. Bu sebeple, trafik idaresi, taksiciler derneği ve belediyeler taksici esnafını eğitmelidir. Ama şu da olmalı; taksi amme hizmeti yapmaktadır; vatandaş taksiciye geçiş önceliği vermelidir. Bir de çalışma zamanları insana yakışır olmalı. Her taksici direksiyon başında 12 saat geçirmektedir. Buna insan bünyesi dayanmaz. Taksi plakası hâlâ çözülmemiştir. Taksi ağaları şoförleri sömürmektedir.
Her konuda olduğu gibi trafikte de akıl için yol birdir. AK Parti milletvekili Sn. Hurşit Yıldırım, TBMM'de trafik alt komisyonu kurulmasına önayak oldu. Ayrıca gayet yerinde teklifler yapmakta:
-500-600 liralık cezalarla kazalar önlenemez. Bu araçlara el konup satılarak bir bütçe oluşturulmalı ve bu para trafik eğitimine harcanmalı!
Çok doğru ve çok yerinde!
Bunu derpiş eden ilgili kanun, çok geç kalmıştır. Acilen çıkmalı. Trafik teröristleri, sadece kaza yapmamakta, işinde-gücünde vatandaşın ruh sağlığıyla da oynamaktadır. Trafik canavarları, toplum huzurunun baş düşmanlarıdır.
Maça, döner bıçağıyla giden magandayla ayağı yerden kesilince aklı başından firar eden sürücü aynıdır.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.