KİM HAKLI?

A -
A +
Son zamanlarda bilhassa İstanbul’da bir taksici rahatsızlığı yaşanıyor. Bazı kızgın taksicilerin UBER’in korsan olduğu iddiasıyla bu şirket arabalarının yolunu kesip şoförlerini tartakladıkları, hatta yolcu gibi UBER taksi çağırarak aynı tecavüzü yaptıkları haber oldu.
Adı geçen şirket hakkında dava da açmışlar. Ticaret serbest rekabete dayanır. UBER, kredi kartıyla çalıştığına, fatura kestiğine göre nasıl korsan olur? Şehirleri dağbaşı sanıp yol kesmek de ne demek?
Nitekim vatandaşlar, anında tepki verdi. 10 günde IOS ve Android’den indirilen UBER hesabı 5 kat artmış. Plaka fiyatları da düşmüş. Taksici esnafı, geniş düşünebilse plakanın ucuzlaması kendileri için fırsattır. Zira yıllardır çare bulunamayan bir plaka suistimali yaşanmaktadır. Bir türkücü veya şarkıcı yahut başka biri 50 tane 100 tane plaka satın alıp bunları yüksek rakamlarla taksicilere kiralamaktalar. Onlar da sürücü çalıştırıyor. Sürücüler, köle gibi 12 saat direksiyon başındalar. Makine olsa 12 saat çalışamaz. Plaka fiyatları inanılmaz meblağlardadır. Hemen hemen hiçbir sürücü kullandığı taksinin sahibi değildir.
Fiili durum bu olunca taksi yolcusu saygısızlıklara maruz kalmaktadır. Mesela: Havaalanından, Yenikapı’dan Sultanahmed’den taksiye binmek imkânsızdır. Yolcu, ya turist olacaktır veya mesafe uzak semt olacaktır. Taksiden yolcu indirilmesi dâhil birçok üzücü malumata çok yakından sahibim.
Taksi sürücüsü, yabancılar için bir memlekete dair ilk intibadır. Bu sebeple İBB ve diğer büyükşehir idareleri, şoförleri iştiraki mecburi olan 3 aylık bir eğitimden geçirmelidir.
O öfkeli taksiciler, şunu düşünmeliler:
“Vatandaş, neden UBER’e rağbet etmekte? “Gönül isterdi ki biz, bir ulaşım markasını dünyaya pazarlamış olaydık. Hâlbuki taksiciden yaka silkmeyen yolcu yok gibidir.
Yolcu, uçakta da takside de emniyet, dürüstlük ve insanca muamele bekler.
İBB, Bitaksi ve UBER’e benzer bir teşebbüste bulundu ama İBB navigasyonunun verimsiz olması gibi bu teşebbüs de anlaşılmadı.
Evet; İstanbul ağırlıklı olarak çok ciddi bir taksi derdimiz vardır. Taşeron işçi meselesine çare bulunduğu gibi buna da acilen çare bulunmalı. Taksi sürücülüğü hiçbir işe alınmayanların yaptığı bir meslek olmamalı. Bu durum, düzgün taksicileri de rahatsız etmektedir.

RAHİM ER'İN DİĞER YAZISI İÇİN AŞAĞIDAKİ BAŞLIĞA TIKLAYIN
İBB’YE TEKLİF
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.