Zarif genç adam ile 25 ülkeye

Zarif genç adam ile  25 ülkeye

EKONOMİ Haberleri

İtalyan erkek giyim markası Giovane Gentile markasının bütün haklarını satın alan Ercem Tekstil dokuz metrekarelik bir alanda başladığı yolculuğunda bugün Türk tekstilini 25 ülkeye ihraç ediyor.

ÖMER TEMÜR

Hazır giyim sektörü Türkiye ihracatının iki lokomotifinden biri. Dünyada beşinci, Avrupa’da da üçüncü büyük tedarikçisi konumda yer alıyor. Geçtiğimiz yıl 18 milyar dolardan fazla ihracat yapan sektör yurt dışında açtığı mağazalarla Türkiye’nin bayrağını dünyanın dört bir yanında dalgalandırıyor. Bunlardan biri de erkek giyim markası Giovane Gentile. 2001 yılında İtalya’nın önemli markalarından Giovane Gentile markasının bütün haklarını satın alan Ercem Tekstil bugün dokuz metrekarelik bir alanda başladığı yolculuğunda Türk tekstilini 25 ülkeye ihraç ediyor. 2005 yılında Giovane G. Designers markasını da üretime katarak bütün erkek trendlerini tek çatı altında birleştirdiklerini belirten Giovane Gentile Genel Müdürü Zaur Samedov “Markamızın isim anlamı nazik/zarif genç adam demek. Zarif ürünlerimizle 25 ülkede 125 satış noktasındayız. Bunlardan 25’i Giovane Gentile tabelalı ‘monobrand concept mağaza’ olarak faaliyetlerini sürdürüyor.  Yurt içinde ise 33 mağazamız ile birlikte dünya genelinde toplam 58 monobrand concept mağazamız bulunuyor. Amerika, Avrupa, Asya ve Afrika da birçok konsept mağaza dışında aynı zamanda yüzlerce corner mağazalarda koleksiyonlarımızı tüketiciler ile buluşturuyoruz. Kendi özgün tasarımlarımızı üreterek uzman tasarımcılar ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
Kemerden şarj kablosu çıkacak
İnovasyonun çok önem verdikleri bir konu olduğunu dile getiren Samedov yeni dönemde teknolojiye daha fazla yatırım yapacaklarını söyledi. Samedov “Teknolojik kumaşlar günlük yaşamı kolaylaştırıyor. Kıyafetlerin fonksiyonelliği noktasında çalışmalarda bulunuyoruz. Bu farkındalıkla dijitalleşme koleksiyonlarımızda yer buluyor. Akıllı ürünler ise önem verdiğimiz ve üzerinde durduğumuz bir konu. Dünyada gelişen yeni teknikleri sıkı takip ederek özellikli, inovatif ve akıllı ürünler tasarlıyoruz. Birkaç sezon üst üste, mont ve kaban modellerimizin iç tarafına termometreler monte ettik. Bu sayede kullanıcıya, dışarda bulunduğu ortama göre mont içindeki vücut ısısını ölçerek günün her saatini daha rahat geçirmesinin yolunu açıyoruz. Ayrıca takım, ceket, pardösü ve palto kumaşlarımızın su itici özelliği var. Gömlek koleksiyonumuzda kullanılan kumaşların özelliği doğrultusunda kolay ütülenebilen ve nefes alan ürünler ürettik. Şu anda test aşamalarında olan planladığımız ve çalıştığımız bazı yeni sistemler var. Mesela sanal ortamda ürün seçimi yapılması, mağazalara girişte karşılama teknolojisi, kemerden çıkacak şarj kablosu gibi. Yakın zamanda bu çalışmalarımızın meyvelerini almayı amaçlıyoruz” diye konuştu. Samedov, 2019 hedefleri hakkında ise şu bilgileri verdi: Giovane Gentile olarak 2018 yılını bir önceki seneye nazaran yüzde 50’ye yakın bir büyüme ile kapattık. 2019’un perakende sektörü için özellikle e-Ticaret’in artarak devam edeceği bir sene olacağını öngörüyoruz. 2019’da ihracat odaklı büyümemizi planlıyoruz. Turquality programımız kapsamında yurt dışında beş yılda 65 mağaza açma hedefimiz var. 2019 yılında 25 mevcut mağazamıza 15 yeni concept mağaza ekleyerek, yurt dışındaki mağaza sayımızı yılsonunda 40’a çıkaracağız.  ‘Yerli ve millî üretim’ prensibiyle yıllık ciromuzu da yüzde 50 artırmayı hedefliyoruz. Yurt içindeki büyümeyi hemen hemen tamamlamış bulunuyoruz, önümüzdeki dönem dört beş mağaza daha açacağız.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...