14.01.2022 11:08
Ayva akciğerleri temizliyor, ayvanın faydaları saymakla bitmiyor ( Avya yaprağı çayı tarifi)

Ayvanın faydaları saymakla bitmiyor. Gribe soğuk algınlığına iyi gelen ayvanın akciğer temizleme özelliği de var. Ayvayı taze tüketmek dışında tatlı, şerbet reçel olarak da kullanılıyor. Yaprağı da kaynatılıp içiliyor. Ayva çekirdeği de doğal renklendiricidir.

Korona hastalığının günümüzde ciğerlere de etki ettiği biliniyor. Ayva tüketmenin ciğerlerdeki hasara iyi geleceği söyleniyor. Uzmanların aktardığı bilgilere göre ayvanın birçok faydası var. Çayını kaynatıp içmek, meyvesini kabuğuyla birlikte yemek, tatlısını yaparken çekirdeği ile kullanmak gerekiyor. Türkiye'de bol bol bulunan bir kış meyvesi olan ayva yaprağı çayı genel olarak ses tellerini yumuşatan ve de uykusuzluğa çare olan bir besindir. Zayıflamak için tercih edenler bulunuyor. En şifalı olarak bilinen ayva yaprağı hoşafı da ciğerleri temizlemek de yardımcı.

Ayvanın faydalarını sizler için derledik. Birçok şifası bulunan ayvayı bu durumlarda tüketebilirsiniz. 

AYVANIN FAYDALARI

KİLO VERMEYE YARDIMCI
Ayva glisemik indeksi düşük bir meyve, yani kan şekerinizi çok hızlı yükseltmiyor. Dolayısıyla diyabetiniz varsa veya diyet yapıyorsanız ayvayı rahatlıkla tercih edebilirsiniz. Ayva ayrıca öğünlerde tercih ettiğinizde lifli yapısı sayesinde tokluk sürenizi uzatarak zayıflamanıza yardımcı oluyor. Diyette tatlı alternatifi arıyorsanız ayvayı haşlayıp ya da buharda pişirerek lezzetli tatlılar hazırlayabilirsiniz. Ancak ayvanın büyüklüğüne dikkat etmelisiniz. Ayvanın porsiyonu, yaklaşık büyük boy bir ayvanın yarısı kadardır.

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİYOR
Ayvanın içeriğindeki C vitamini ve fitokimyasallar sayesinde bağışıklık sisteminizin güçlenmesine katkı sağlıyor. Ayva günlük C vitamini ihtiyacınızın 4'te 1’ini karşılayarak patojenlere, virüslere ve bakterilere karşı vücudunuzu koruyor. Gün içinde tercih edeceğiniz 2 veya 3 porsiyon ( ihtiyacınıza göre değişiyor) meyvenin birini ayvadan yana kullanabilirsiniz.

SAÇLARIN UZAMASINA YARDIMCI
Demir, bakır ve çinko gibi mineraller bakımından oldukça zengin olan ayva artan kan dolaşımı ile saç diplerine daha bol oksijenin taşınmasına yardımcı olarak saçları güçlendirmesinin yanı sıra uzamasına da yardımcı oluyor.

CİLDİ GÜZELLEŞTİRİYOR
Kırmızı kan hücrelerinin üretimi için gerekli olan demir, bakır ve çinko mineralleri ayvada iyi oranlarda bulunuyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Kaplan ayva tüketimiyle birlikte kırmızı kan hücrelerin üretimi arttırdığında dolaşımda taşınan oksijen miktarının yükseldiğini belirterek, “Dokulara daha çok oksijen gitmesi de daha sağlıklı, daha genç bir cilt anlamına geliyor” diyor.

KANSER RİSKİNİ AZALTIYOR
Serbest radikaller hücrelerin mutasyon geçirmesine, ölmesine veya kontrolsüz çoğalmasına sebep olarak kanser riskini arttırıyor. Antioksidan içeriği yüksek olan ayva, polifenoller yardımıyla vücudu serbest radikallere karşı koruyarak kanser riskini azaltıyor.

KALP- DAMAR SAĞLIĞINI KORUYOR
Yüksek oranda potasyum içermesi sayesinde kan basıncını (tansiyonu) düşürmede etkili oluyor. Ayrıca çözünebilir bir lif olan pektinin ayvada yüksek olarak bulunması kolesterolü düşürmeye yardımcı oluyor. Ayva içeriğindeki demir, çinko ve bakır gibi mineraller sayesinde kan hücrelerinin yapımını ve kanın akışkanlığını artırarak dolaşım üzerine olumlu etkiler sağlıyor.

SİNDİRİME YARDIMCI OLUYOR
Gaz problemlerini gidermek, sindirime yardımcı olmak için haşlanmış ayvayı tercih edebiliriz. Ayva kabızlığa iyi geldiği gibi ishal gibi şikayetlerin önlenmesinde de kullanılabiliyor. İçerdiği yüksek lif sayesinde dışkının normal hacminin oluşmasına yardımcı oluyor. Ayvayı özellikle kaynatılmış olarak tercih etmenizde fayda var.

BAĞIRSAK HASTALIKLARI RİSKİNİ AZALTIYOR
Ayva içerdiği liflerle bağırsak hastalıklarına karşı koruyucu etki gösteriyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Kaplan liflerin sindirim sistemi kanalında olumlu etkileri sayesinde, ayva tüketiminin inflamatuar bağırsak hastalıklarına yakalanma riskini azalttığına dikkat çekiyor. Ayrıca lifin içindeki kateşin ve epikateşinler de kolonda kanser yapıcı toksinlerin bağlanmasına ve zararının önlemesine yardımcı oluyor.

KANSIZLIĞA İYİ GELİYOR
Ayvadaki yüksek demir içeriği sayesinde kan hücrelerinin üretimi artıyor. Anemi problemi yaşıyorsanız ayva demir tüketimini arttırmak adına iyi bir alternatif olabiliyor.

KÖTÜ NEFES KOKUSUNU ÖNLÜYOR
Ayva anti-bakteriyel özelliği sayesinde birçok mikroorganizmanın vücutta çoğalmasına engel oluyor. Ağızdaki bakterileri yok ederek kötü nefes kokusunu hafifletici etki gösteriyor.

AYVA HOŞAFI TARİFİ

Akciğerleri temizleyen ayva hoşafı tarifini sizlerle paylaştık. Bir programa konuk olan İkbal Gürpınar koronavirüse de koruma sağladığını söyleyen ayva hoşafını açıkladı. Bu ilaç akciğerlerin işlevselliğini artırarak bağışıklığı güçlendiriyor.

AKCİĞERLERİ TEMİZLEYEN AYVA TARİFİ
3 orta boy ayva

Bir buçuk litre su

4 keçiboynuzu

2 kök zencefil

2 çubuk tarçın

4-5 tane karanfil

Ayvalar yıkanıp küp küp kesilir. Şu ile birlikte kaynarken içerisine keçiboynuzlarını kırın. Zencefili de içerisine doğrayıp ekleyin. Çubuk tarçin ve karanfilleri koyup kaynatın. Hoşaf kıvamına geldikten sonra ateşten alın. Günde iki defa içebilirsiniz.

AYVA YAPRAĞI ÇAYI NE İŞE YARAR?
Ayvanın faydası olduğu kadar yaprağının da bir çok derde deva olduğu biliniyor.  Ayva yaprağının kilo vermekten grip hastalığına kadar faydaları var

AYVA YAPRAĞI ÇAYI NASIL YAPILIR?
Ayva yaprağı çayı nasıl yapılır diye merak edilenler için tarifi hazırladık. Çok pratik ve basit olan tarif haberimizde

Bir demlik kaynayan suyun üzerine 20 kurumuş ayva yaprağını koyup 5  dakika demleyin. Yaprakları çıkarıp içebilirsiniz.

Daha az tüketmek isteyenler de ayva yaprağı çayı tarifinin bu versiyonunu  deneyebilir

4 bardak su içine yaklaşık olarak 5 tane ayva yaprağı konulur. Bu karışım 5 dakika boyunca bekletilir ve süzülür. İçerisine hiçbir tatlandırıcı eklemeden içilmelidir. Ancak bazı durumlarda tadını beğenmezseniz az miktarda bal ekleyebilirsiniz.

Bamya tohumunun faydaları saymakla bitmiyor, yorgunluğa birebir (Bamya tohumu kürü) Bamya tohumunun faydaları saymakla bitmiyor, yorgunluğa birebir (Bamya tohumu kürü) Günün yorgunluğunu atamayanlar, her sabah yorgun uyananlar, vitamin eksikliği yaşayanların sayısı günümüzde artmaya devam ediyor. Çaresini ilaçlarda arayan vatandaş için doğal bir çözüm bulundu. Bamya tohumu sebzesi kadar faydalı ve bir çok vitamin içeriyor. İşte bamya tohumunun faydaları ve Bamya tohumu kürü

Çiğ patates suyunun faydaları saymakla bitmiyor! Sabahları mutlaka tüketin (Patates suyu kürü) Çiğ patates suyunun faydaları saymakla bitmiyor! Sabahları mutlaka tüketin (Patates suyu kürü) Bir çok faydası ile bilinen patates suyu sabahları tüketildiğinde çok çok faydalı oluyor. Patatesin kızartma, haşlama gibi tarifleri en çok sevilirken çiğ patates suyunun vücuda bir çok etkisi öğrenildi. Zayıflama için de iyi olduğu öğrenilen patates suyu mideyi koruyarak bağırsak hareketlerini de düzenliyor. İşte çığ patates suyu tüketmenin faydaları...

YORUMLAR