27.05.2019 05:27
Brisa’nın hedefi  dengeli büyüme

Kurulduğu günden bu yana 1,5 milyar dolar yatırımı hayata geçiren Brisa, dengeli büyümeye odaklanmış durumda.

ALİ ÇELİK

Hafta içi gerçekleştirilen değerlendirme toplantısında 2019 önceliklerini açıklayan şirket, net satış gelirlerinde %15-20 aralığında büyüme, ihracatta ise adet bazında %20 artış hedefliyor. Bridgestone, Lassa ve Dayton markaları ile Türkiye lastik pazarında lider konumda yer alan şirketin 2019 yatırım planı ise 40-45 milyon dolar seviyesinde. Konuyla ilgili açıklama yapan Brisa CEO’su Cevdet Alemdar; işletme sermayesi devir hızını son iki senede 1,8’den 5’e çıkararak rekor kırdıklarına dikkat çekerek “Daralmaların yaşandığı pazarda Türkiye’nin otomotiv sektöründeki en güçlü bayi ağı ile büyümeye odaklandık. Bayilerimizin nakit akışını iyileştirdik, stoklarını %22 oranında azalttık. Böylece son on senenin rekorunu kırarak 1.500’ü aşkın şirketten oluşan bayi teşkilatımıza yeni iş ortakları ekledik. Türkiye binek filo pazarının %50’sini oluşturan altı büyük filo ile 140.000 araçlık bakım anlaşması imzaladık” şeklinde konuştu. Dünya lastik pazarının son beş senede yıllık ortalamada %3’lük bir büyüme kaydettiğini sözlerine ekleyen Alemdar “2018 sene sonu net satış gelirlerimiz %31 oranında artışla 3 milyar TL’ye ulaştı. Brisa, bu dönemde ihracatını adet bazında %15, ciro bazında (dolar) %26 oranında artırdı. Şirketin 2018 yılı toplam ihracatı da 231 milyon dolar olarak gerçekleşti” dedi.

 

YORUMLAR