Otomotivde çarklar yeniden hız kazanıyor

Otomotivde çarklar yeniden hız kazanıyor

T-Otomobil Haberleri

Korona etkisiyle iş hızında yüzde 55 düşüş yaşayan otomotiv yan sanayi, dönmeye başlıyor. 21 Haziran itibarıyla üyelerin yüzde 42’si sosyal mesafeli normal çalışma düzenine geçiyor.

ALİ ÇELİK

Dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının ilk anlarından itibaren düzenlediği anketlerle otomotiv tedarik sanayisinin nabzını tutan ve Türkiye otomotiv sektörünün önemli kuruluşları arasında bulunan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), dördüncüsünü gerçekleştirdiği Koronavirüs Etki Araştırması’nın sonuçlarını paylaştı. Otomotiv endüstrisinin üretime yeniden dönüşü, yıl sonu beklentileri ve karşılaşılması muhtemel problemlerle ilgili önemli verilerin ortaya koyulduğu ankete göre, üyelerin yüzde 59’u 21 Haziran tarihine kadar kısmi çalışma düzenini sürdüreceğini belirtirken, sosyal mesafeli normal çalışma düzenin ise haziran ayında yüzde 40’ın üzerine çıkması bekleniyor. Öte yandan TAYSAD araştırması; kısmi çalışma yapan tedarik sanayicilerinin üretim hacimlerinde Haziran ayından itibaren artış görüleceğini de ortaya koyarken buna göre, tedarik sanayicileri mayıs ayında yüzde 50 civarında olan üretim hacimlerinin, haziran ayı ile birlikte 60’ların üzerine çıkacağını tahmin ediliyor.
Covid-19 salgını, tedarik sanayisinin ciro kaybı ve karlılık oranlarını da önemli oranda etkilerken anket sonuçlarına göre, her iki TAYSAD üyesinden biri Nisan ayında yüzde 55’ten fazla ciro kaybı yaşadığını dile getiriyor. Ankete katılanların yarısı ise yılsonu itibariyle yüzde 25’in üzerinde ciro kaybı öngörüyor. Konuyla ilgili açıklama yapan TAYSAD Başkanı Alper Kanca, salgın sürecinde ülkemizin oldukça başarılı bir sınav verdiğini dile getirerek; “Türkiye küresel araç satışı sıralamasında 2017 yılında 1 milyon adet ile 17. sırada yer alırken, 2019 yılında 500 bin adedin altına düşerek 25. sıraya geriledi. 2020’de ise mevcut durumun daha da riskli bir hâl alacağını biliyoruz. Dolayısıyla sinyal vermeye başlayan sektörümüzün, rakip ülkelere kıyasla konumunun güçlendirilmesi için acil tedbirlerin uygulamaya alınması gerekiyor. TAYSAD olarak, hükûmetin erkenden hayata geçireceği birtakım desteklerle, olası olumsuz senaryoların engelleneceğine inanıyoruz. Bu kapsamda, iç pazarı hareketlendirecek vergi düzenlemelerinin bir an evvel yapılması ve kamu bankaları aracılığıyla yerli araç satışının desteklenmesi gerektiğini düşünüyoruz. Ayrıca, Kısa Çalışma Ödeneği sürecinin uzatılması da açıklanması gereken diğer destekler arasında yer alıyor. Aksi durumda hiç istemediğimiz hâlde özellikle istihdam anlamında kayıplarla karşı karşıya kalabiliriz” dedi.

Marka sıralamasında yükselmeye devam
Renault Grubu çatısı altında 2004 yılında tek model ile pazara sunulan Dacia, bugün 6 modelden oluşan ürün gamı ve ulaşılabilir fiyat politikası ile dünyada 6,5 milyon satışa ulaşırken Türkiye’de toplam satışları 400 bin bandına dayandı. Ülkemizin marka sıralamasında 4,8 pazar payı ile bugün 8. sırada yer alan Dacia, Duster modeli ile C-SUV segmentinde 2013–2019 yılları arasında 4x4 liderliğini sürdürmeye devam ediyor.

Yeni BMW 5 Serisi temmuzda geliyor
BMW, düzenlediği online tanıtımla Yeni 5 Serisi ve Yeni 6 Serisi Gran Turismo’nun dünya prömiyerlerini gerçekleştirdi. Ülkemize Temmuz ayında gelmesi planlanan Yeni BMW 5 Serisi, 170 bg güç üreten 1.6 litrelik 520i benzinli, 252 bg güç üreten 2.0 litrelik 530i xDrive benzinli ve 190 bg güç üreten 2.0 litrelik 520d xDrive dizel motor seçenekleri satışa sunulacak.

 

 

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...