Türkiye Gazetesi 50.Yıl
15.06.2020 05:10
SUV pazarında dengeler değişecek

Peş peşe gerçekleştirdiği model ithalatı ile ürün yelpazesini güçlendiren Mercedes-Benz Türkiye, markanın ilk yedi kişilik kompakt SUV modeli Yeni GLB’yi 406.000 TL’lik etiket fiyatı ile ülkemizde satışa sundu.

ALİ ÇELİK

Alman otomotiv devi Mercedes, lüks kompakt SUV sınıfında yedi kişilik oturma kapasitesine sahip ilk modelini Türkiye’de satışa sundu. 163 HP’lik turbo benzinli motor ve 7G-DCT otomatik şanzımanın standart olarak yer aldığı yeni Mercedes-Benz GLB 200, 406.000 TL’den başlayan Progressive donanım paketine ve 446.600 TL’den başlayan AMG donanım paketine sahip. Yükseltilmiş tavan rayları, alt ve yan koruma detayları ile off-road genlerine vurgu yaparken, araç aynı zamanda fonksiyonel özellikleriyle çok yönlü ve pratik bir kullanım sunuyor. Yeni GLB aynı zamanda geniş hacimli bir aile otomobili ihtiyaçlarına da tam olarak cevap veriyor. Yüksek verimliliğe sahip sıralı dört silindirli güçlü motoru, güncel elektronik sürüş yardım sistemleri, markanın kendine özgü kullanıcı deneyimi sunan bilgi-eğlence sistemi, KEYLESS-GO Konfor Paketi gibi özellikler diğer dikkat çeken detaylar arasında.

HEDEFİMİZ LİDERLİK
Öte yandan Mercedes-Benz, Yeni GLB ile Türkiye’de ilk dijital lansmanına imza atmış oldu. Tanıtımda konuşan Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, premium kompakt sınıfta sundukları çeşitliliği dile getirerek “Yeni GLB ile daha da genişletiyoruz. A-Serisi Hatchback ile başlattığımız yeni model atağımızı, Yeni B-Serisi, CLA ve A-Serisi Sedan ile farklı alternatiflerle çeşitlendirdik. Yeni GLB’nin dijital lansmanıyla bu seriye bir Premium kompakt SUV daha ekleyerek, özellikle kalabalık ailelere uygun bir alternatif sunuyoruz. Model atağımızdaki bir sonraki aşamamız diğer kompakt SUV modelimiz Yeni GLA olacak. Tüm modellerimizin tamamlanmasıyla birlikte Türkiye’deki hedefimiz, Premium kompakt sınıfta en fazla alternatifi sunarak liderliği sağlamak” dedi.

Petronas Covid-19 sürecinde satışlarını arttırdı 
Ülkemizde 27 yıldır üretim ve pazarlama faaliyetlerini sürdüren dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Petronas Türkiye’nin Genel Müdürü Burak Işıldak sektörü ve Covid sürecini değerlendirdi. Otomotivde daralmaya karşılık, tarımda yüksek taleple karşılaştıklarını belirten Işıldak “Çiftçi pandemi sürecinde traktörüne daha fazla önem verdi. Bunun sonucunda, otomotivde yaşanan boşluğu tarımla kapattık ve bu alandaki satışlarımız ocak-nisan ayında yüzde 16 arttı. Petronas olarak Türkiye ile birlikte 12 ülkeden daha sorumluyuz. Üretimimiz toplam hacmimizin yüzde 65’i seviyelerine ulaştı. İhracat rakamlarımız çok yüksek seviyelere çıktı. Artık, Türkiye’deki bir yatırımın bölge için stratejik olarak önemli olacağına inanıyoruz. Dolayısıyla fırsatları kollama aşamasındayız” şeklinde konuştu.

 

 

YORUMLAR