04.10.2021 05:23
Otomotiv tedarik zinciri devleri elektrikli araçlara odaklandı

2007 yılında 800 dolarların konuşulduğu batarya maliyeti, günümüzde 140 dolar seviyesine geriledi. Elektrikli araçların, benzinli ve dizel motorlarla maliyet makası 100 dolar civarında eşitleniyor.

ALİ ÇELİK

Sektörün önde gelen 480’e yakın üyesiyle Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi konumunda bulunan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), düzenlediği “Elektrikli Araçlar Günü” etkinliği ile dünya genelinde elektrifikasyon süreci kapsamında yaşanan gelişmeleri mercek altına aldı. Alanında uzman isimlerin konuşmacı olarak yer aldığı organizasyonda; dünya genelinde otomotiv sektöründe yaşanan elektrifikasyon sürecinin tedarik sektörüne yönelik yansımaları, bu durumun oluşturduğu riskler ve fırsatlar ele alındı. Konuyla ilgili açıklama yapan TAYSAD Başkanı Albert Saydam “Tüm çalışmalarımızda, sektördeki teknolojik dönüşümü merkeze koyuyoruz ve bunu sadece anlatmakla kalmıyor, üyelerimizin bu yeni teknolojilere dokunmalarını ve incelemelerini sağlıyoruz. Böylece tüm üyelerimizin elektrifikasyon sürecini içselleştirmelerini istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Peugeot, Avrupa’da tam elektrikli olacak Peugeot, Avrupa’da tam elektrikli olacak Peugeot, bu yıl hem binek hem de ticari araçlar olmak üzere ürün yelpazesindeki elektrikli araç oranını yüzde 70’e, 2023 yılına kadar yüzde 85’e çıkarmayı hedeflerken, marka 2025 yılında ise Avrupa’da ürünlerinin yüzde 100’ünü elektrikli olarak pazara sunacak.

HEM FIRSATLAR HEM BÜYÜK RiSKLER VAR
Etkinliğin açılış konuşmasını yapan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Berke Ercan “Elektrifikasyon sürecinin bir tsunami dalgası gibi uzaktan üzerimize geldiğini görüyorduk ama uzaklıktan ne hızla geldiğini kestirmek çok mümkün olmuyordu. Şu an görüyoruz ki elektrifikasyonun pazara girmesi, beklenenden daha hızlı gerçekleşecek. Tedarik sanayi elektrifikasyon ve otonom konusunda hareketlenmez ise şu anda Türkiye’deki araç üreticilerinin ürettiği araçlardaki yaklaşık yüzde 70-80 aralığındaki yerli parça oranının yüzde 20’lere kadar düşme riski var. Bu çok ciddi bir sıkıntı” şeklinde konuştu. Toplantıda ayrıca elektrikli araç maliyetinin en önemli öğesi olan batarya fiyatlarının kilowatt-saat başına 100 dolar bandının altına indiği takdirde elektrikli oto ile içten yanmalı motora sahip araçlar arasındaki maliyet makasının tamamen kapanmış olacağı dile getirildi 2017 yılında 800 dolar civarlarında konuşulan maliyetler bugün 140 dolarlar seviyesinde…

Otomotiv pazarı ilk sekiz ayda yüzde 26 büyüdü Otomotiv pazarı ilk sekiz ayda yüzde 26 büyüdü Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) ocak-ağustos verilerine göre otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artış gösterdi.
Dünyanın en hızlı elektrikli aracı! 15 dakikada şarj olacak Dünyanın en hızlı elektrikli aracı! 15 dakikada şarj olacak Elektrikli araçlarının en büyük sorunlarından biri olan şarj etme sürelerine, İsveçli teknoloji şirketi ABB’den çözüm geldi. Normalde saatler alan şarj süresinin en büyük bataryaya sahip olan araçlarda bile 15 dakikaya ine bildiğini belirttiler. Sene sonundan itibaren üretilen sistemin Avrupa’daki şarj istasyonlarına yerleştirilmeye başlanacağını duyuran firma, şarj ünitesinin 3 dakikadan az bir sürede 100 kilometrelik bir menzil için gereken enerjiyi araçlara yükleyeceğini belirtti.

YORUMLAR