22.01.2019 03:35
İşte Türkiye’nin sosyal medya karnesi

Cep telefonlarıyla birlikte sosyal medya kullanımı da katlandı. Türkiye’deki akıllı telefon sahibi kullanıcıların neredeyse tamamına yakınının bir ya da birkaç sosyal medya hesabı bulunuyor. Hâl böyle olunca sosyal medya üzerinde geçirilen zaman ciddi oranda artış gösteriyor.

ÖMER TEMÜR

1.2 milyon kayıtlı kullanıcısıyla Türkiye’nin en büyük online araştırma şirketi olan DORinsight buradan hareketle “Sosyal Medya Alışkanlıkları”nı ölçen bir araştırma yaptı. 26 Kasım-28 Aralık 2018 tarihleri arasında 9.382 kişi ile görüşülerek gerçekleştirilen araştırmada ilginç sonuçlar çıktı. Araştırma sonucunu değerlendiren DORinsight Genel Müdürü Ömer Eren Türkiye’de kullanıcıların günde 4 saatini sosyal medyada geçirdiğini söyledi. Eren, araştırmayla “Facebook yaşlanıyor” iddialarının doğruluğunu da teyit ettiklerini kaydetti.

Yapılan araştırmada katılımcılara hangi sosyal medya hesaplarına sahip oldukları sorulduğunda katılımcıların yüzde 85’inin Facebook, yüzde 84’ünün Instagram, yüzde 66’sının Youtube, yüzde 60’ının Twitter, yüzde 31’inin LinkedIn, yüzde 25’inin Pinterest hesabı olduğunu dile getirdi.

INSTAGRAM LİDERLİĞE OTURDU
Sosyal medya hesaplarından hangilerini en sık kullandıkları sorulduğunda ise birinci sırada Instagram (yüzde 66) yer aldı. Instagram’ı, sırayla Facebook (yüzde 55), Youtube (yüzde 37), Twitter (yüzde 25) takip etti.  Kadınların en sık kullandığı sosyal medya hesabı Instagram (yüzde 78), erkeklerinki Facebook (yüzde 63) oldu.

18.00-00.00 ARASINDA TELEFONDAYIZ
LinkedIn’i kullanan katılımcılar LinkedIn’de daha çok gündüz vakit geçiriyor. Instagram, Facebook, ve Twitter kullanıcıları ise  saat 18.00-00.00 (yüzde 53) arası sosyal medya hesaplarını kullanıyor.

EN ÇOK WHATSAPP’I KULLANIYORUZ
Katılımcılar günde 4 saatini sosyal medyada geçirdiklerini belirtirken, en sık kullanılan uygulama yüzde 81 ile WhatsApp oldu.

ALIŞVERİŞ MOBİLE DOĞRU KAYDI
İnternet alışverişlerinin yarısından fazlası mobilden yapılıyor. Katılımcıların yüzde 54’ü mobilden alışveriş yaptığını, yüzde 34’ü ise bilgisayardan alışveriş yaptığını söyledi.

İLK TANITIMDA FENOMENLER ETKİLİ
Araştırmaya göre fenomenler markanın bilinirliği anlamında çok etkili. Ancak satın alma konusunda tüketiciler daha çok araştırma yapıyor.

 

YORUMLAR