Osman Bedreddin (İmam Efendi) "rahmetullahi aleyh" -5-

A -
A +
'Görmeseydim inanmazdım' Kurt İsmail Paşa'nın, Ahmed Muhtar Paşa'ya, Arz ettiği bilgiler, yazıldı aşağıya. Dedi ki; (O ezanı okuyan o fedai, Miralay Bahri Bey'in kumandasında idi. Saldırırdı düşmana, heybet ve vakar ile, Baktım, hatta yok idi elinde silah bile. Dikkat ettim, düşmanı "Taş'la" kovalıyordu, Ve attığı her bir taş, bir Moskof haklıyordu. Nerdeyse gözlerime inanamayacaktım, Hayret ve şaşkınlıktan, dikkatle yine baktım. Evet, "Taş atıyordu", bu, tarihi bir vak'a, Ve her taş, hedefini buluyordu mutlaka. Şaşılacak bir şey de, şu idi ki, o vakit, Eğilip, taşı yerden almıyordu o yiğit. Ne zaman ki bir taşı fırlatınca düşmana, Yerden yükseliyordu, ikinci bir taş ona. Elinin hizasında, havada duruyordu, O da, onu alarak düşmana vuruyordu. O an kendi kendime düşündüm ki "Bu fiil, Alelade insanın yapacağı iş değil." Ahmed Muhtar Paşa da, bunları dinleyince, Gözleri yaşararak, gark oldu bir sevince. Dedi ki; (Bire gardaş, desene ki, erenler, Bizim ile birlikte cenk ederlermiş meğer.) Ve Osman Bedreddin'i, o günden itibaren, "Tabur imamlığı"na tayin etti o hemen. Böyle bir vazifeye seçildiği için de, "İmam Efendi" diye, tanındı halk içinde. Bu vazifede iken, o sahib-i saadet, Bazı evliyalarla görüşüp etti sohbet. "Tâhâ-yı Hakkari"nin oğlu ve talebesi, "Seyyid Ubeydullah"tı onlardan bir tanesi. Bu mübarek zatlarla, sohbet etmiş olsa da, O, Palu'da kavuştu son ve asıl üstada. Bu mübarek veli zat, "Mahmud-u Samini"ydi, Allah adamı olup, keramet sahibiydi. Henüz Osman Bedreddin gelmeden o beldeye, Ona ait halleri söylerdi talebeye. Yalnız açıklamıyor, işaret veriyordu, Hususi hallerini, bir bir naklediyordu. Mesela diyordu ki ondan bahis ederek; (Henüz dokuz yaşında, hafız oldu mübarek.) Yine bir gün dedi ki; (Onun ilim gayreti, Gayrete getiriyor, hocalarını dahi.) Başka bir gün dedi ki; (Onun yetişmesine, Buhara'dan bir üstad geliyor kendisine. Vazifelendirildi hususi onun için, İndallah kıymetini anlayın o kişinin.)
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.