Anlat Derdini Feridun Ağabey'e

Merhaba,
Bu sene yapılacak olan DGS sınavına iki aydan kısa bir süre kala yayınlanan DGS başvuru kılavuzunda getirilen yeni düzenleme (Bk. 900 diye açıklanan kural) adalet örgün öğrenim öğrencilerine pozitif ayrımcılık sağlayıp biz açık öğretim adalet öğrencilerini mağdur etmektedir. Şöyle ki, var olan kontenjanlar iki gruba ayrılmış 1. grup kontenjana hem açık öğretim okuyanlar hem de örgün öğrenimdekiler başvurabilirken 2. grup kontenjana sadece örgün öğrenimdekiler başvurabilmektedir. Bu kural zaten yetersiz olan kontenjanlar açısından bizi daha da mağdur etti. Bu demek oluyor ki ben ilk 400'e girip bir devlet üniversitesine yerleşemezken, örgün öğrenim mensubu ilk 1000'e bile girmiş olsa yerleşebilecek, durum budur. 2 senedir bu sınavı bekleyen bizler bu kuralın açıklanmasıyla şok olmuş durumdayız. Lütfen siz de bu durumu gündeminize alıp bir farkındalık ortaya koyabilirseniz bir hukuksuzluğun önüne geçmiş olabilirsiniz. Teşekkürler.
          İsa Sarı - İstanbul
***
İstanbul Büyükşehir Belediyesinden isteklerim
Sayın Kadir Topbaş Başkanım, "İsteklerinizi bildirin dediğiniz için yazıyorum. İnanıyorum ki dikkate alınacaktır.
Arz edeceğim isteklerimi seçimlerden önce de yetkili kurumlara göndermiştim. 26 yıl İstanbul'da yaşayan bir vatandaş olarak yerel belediyelerden alamadığımız hizmet, hiç olmazsa Büyükşehir kanunu ile ana arter dediğimiz yollarla ilgili Büyükşehir Belediyesi bir çözüm getiremez mi? Hemen her gün bu yollarda halkın arasında olan bir kişi olarak bu bilgileri sizlere aktarmak mecburiyeti hissettiğim için yazıyorum.
1. E-6 Kınalı'ya kadar ücretsiz olmalı ve yeni yollar yapılmalı. Şu anda Mahmutbey'den itibaren ücretli iken bile trafik yoğundur.
2. İstanbul şehir içi E-5 trafiğinde hız sınırının 70 km.den 90 km.ye çıkarılması trafik akışını rahatlatır.
3. Sahillere İDO hizmeti gibi deniz araçları ile ulaşım arttırılsa ve Avcılar, Beylikdüzü, B.Çekmece, Silivri ilçelerine yeni iskeleler yapılıp feribotlar getirilerek trafik denize yönlendirilse nasıl olur?
4. Metrobüs ve metro hattının Silivri'ye kadar uzatılması gerekmez mi?
5. Tüyap'tan B.Çekmece içine gidecekler E-5'ten değil mevcut olan ve az kullanılan yan yoldan yönlendirilse olmaz mı?
6. Mevcut B.Çekmece köprüsüne ilave köprü yapılarak B.Çekmece'de yaşayanların E-5'e çıkışları bu köprüden sonra yapılabilir.
7. B.Çekmece'den sonra onlarca durağın ve yüzbinlerin yaşadığı Silivri'ye kadar sadece 303 no'lu Silivri halk otobüsleri çalışmaktadır. Bu hatta da İETT otobüsleri de konulamaz mı?
Şimdiden teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
          Osman Algül- İstanbul
***
Bu mu basın özgürlüğü?
Geçtiğimiz hafta bir televizyon kanalında sabah haberlerini sunan genç, Sayın Cumhurbaşkanımıza soru soran bir şahsı öyle methetti öyle övdü ki, soru soran kimsenin sözlerinin tamamını yayınladı. Ama Cumhurbaşkanımızın sözünü yarıda kesti. Bizi asıl üzen de bu arada alaylı gülümsemesiydi. Düşünmeden edemiyorum, bir ne olduğu bilinmeyen kimse gazeteci sıfatıyla ülkemizi karıştıracak yayınlara imza atıyor, bunun adı da demokratik hak oluyor öyle mi? Bu mu basın özgürlüğü?
          H.H. – İstanbul
***
Hızlı trenlere mükemmel çözümüm var
Hızlı trenler için dünya standartlarının çok üstünde mükemmel güvenlik çözümü. Sunduğum model hat üzerinde 5 km mesafede en ufak çatlak engel eşya ya da koruyucu duvarlarda bozukluk var mı? En önemlisi de sinyal hatası sonucu hatta başka bir tren var mı makinist tarafından görülmesini sağlar. Tehlike durumunda makinistin gerekli tedbiri almasını ya da otomatik yavaşlama ve durmayı sağlar. Çalışma biçimi lazer huzmesi ile iki adet ayna ile 5 km mesafe 10 m çap tren hattı aydınlatılır. Yansıtıcı aynaya hoparlör ile 20 bin hertz ultrasonic ses verilir. Lazer huzmesi ses dalgasını ışık hızında taşıyarak geri yansıtır. Alıcı kamerada da ayna ile bu ses dalgaları toplanır ve alanın resmi yarasa gibi çekilir. Önceden biçimi taranan hattaki en ufak değişiklik bile ekrana yansır. Lazer huzme kamera hızlı trenler için mükemmel koruma sağlar. Maddi imkânım olsaydı daha açık bir model hazırlayıp sunabilirdim. Saygılarımla.
          Kemal Beziroğlu - Çatalağzı/ Zonguldak