Suçsuz olduğuma niye kimse inanmıyor?

A -
A +

"Feridun Ağabey, bize bu köşeyi ayırdığınız için size ve gazetenize teşekkür ederim. Ağabey, ben dört senedir Silivri 5 No'lu L Tipi Kapalı Cezaevinde C-16 Koğuşunda suçsuz yere hapis yatmaktayım. Suçsuzluğumu da bütün adli yüksek kurumlara dilekçe ile defalarca bildirmeme rağmen hiçbir şekilde yardım alamadım. "Bizi ilgilendiren bir durum değil" denilerek dilekçelerimi iade ettiler.
Her ne yaptıysam sesimi duyuramadım. Suçsuz olduğumu kanıtlayamadım. Aldığım ceza ise 22 sene. Suçum nedir onu da bilmiyorum. Adam öldürmedim, hırsızlık yapmadım, kimsenin namusuna bakmadım, kimseyi dolandırmadım. Ağabey senden tek isteğim bizi de duysunlar. Bize de el uzatsınlar. Biz de insanız, bu ülkenin evladıyız. Devletimiz bize de sahip çıksın. Bizim de hayalimiz var. Biz de evlenip yuva kurmak istiyoruz.
Feridun Ağabey, Başbakanımıza ve Cumhurbaşkanımıza sesimizi duyurun ne olur. Bu cezaevinde suçsuz, boş yere yatan mahkûmların sesi olmanızı istiyoruz. Dualarımız sizinle. Her gün el açıp dua ediyoruz. Allah'ım bizi bu çileden kurtar diye..."
Hüseyin Tunk-Silivri/İstanbul

Kuraklığa ve susuzluğa son

Denizin kenarında denizin suyunu buharlaştırıp tekrar buharlaşan su damıtılarak; suyu biten barajlara ve derelerde doğal hayatı korumak için, sulanabilecek tarım arazilerini sulamak için kullanılabilir.

Denizin kenarına kurulacak bir tünel içerisinde yürüyen bant üzerine akıtılan deniz suyunu tünelin duvarlarına takılan kalorifer petekleri içindeki sıvıyı güneşle (çatılardaki su ısıttığımız güneş enerjileriyle) ısıtıp peteklere aktararak tüneli ısıttırarak tünele akıttığımız suyu buharlaştıralım ve buharı damıtıp sıvılaştıralım ve istenilen yere pompalayıp kullanalım. Pompalama ve kaloriferin suyu da güneşin sıcağından elde edilecek.
Sistem güneşle birlikte çalışıp güneş battığında dinlenmeye geçer. Güneş doğunca tekrar çalışmaya başlar.
Çetin Doğan-İstanbul

E 5 üzerinde 80 km için teşekkür

E 5 üzerinde uygulanmakta olan hız sınırının 70 km olmasının verdiği sıkıntıları yine bu köşede yazmıştım. Yazılarımızı da dikkate alarak E 5'te birçok noktalarda 80 km'ye çıkartan İstanbul Büyük Şehir Belediyesini tebrik ediyoruz. Yalnız 80 km de bence eksik bir uygulamadır, asgari 90 km olması gerekir. Devamlı bu yolu kullanan 30 yıllık bir şoför olarak, E 5 üzerinde müsait olduğu zamanlarda aracın normal hızı 90 km'den aşağı düştüğünde mecburen kontrol noktalarında fren yapmak zorunda kalıyorsunuz. Eğer kontrol noktası yokuş yukarı bir yerde ise vites küçültmek zorunda bile kalırsınız. Bu da yakıt ve vakit israfına, trafik sıkışmasına vb. sebep olmaktadır. Yine de olumlu gelişme için teşekkür ediyorum.
Rumuz: Usta Şoför

Nüfus kâğıdı bilgileriniz inceleniyor

8 Eylül 2014 tarihinde köşemizde "İçişleri Bakanımdan yardım istiyorum" başlığı ile yazısı yayınlanan saygıdeğer ismi mahfuz okuyucumuz, yazınız üzerine İçişleri Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı saygıdeğer Aziz Yıldırım gazetemizin Ankara Haber Müdürü Oğuzhan Şahin ile görüşüp size yardımcı olmak üzere iletişim bilgilerinizi gazetemizden istedi ve mail adresiniz kendilerine ulaştırıldı. Durumunuzun saygıdeğer Nüfus ve Vatandaşlık Genel Müdürüne iletilmiş olup incelendiği bildirildi. Bu vesileyle İçişleri Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Aziz Yıldırım, Nüfus ve Vatandaşlık Genel Müdürü ve Ankara Haber Müdürümüz Oğuzhan Şahin'e teşekkür ediyoruz.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.