Bilgi mesajları ve sesli aramalar gına getirdi

A -
A +

"Feridun Ağabey; cep telefonuna gelen bilgi mesajları ve onlarca sesli aramalardan bıktım usandım. İğreniyorum, nefret ediyorum artık.

Ne olur buna bir çözüm bulunsun? Mesajı atan numarayı arayıp 'benim numaramı silin ve bir daha bana mesaj atmayın' demekle geçiyor günüm gecem. Yazıklar olsun diyorum" diyor saygıdeğer okuyucumuz Kurtuluş Talip.

Bu konuda şifahi şikâyetler de alıyoruz. Esasında biz de bu konuda hem mağduruz hem bu uygulamayı etik bulmuyoruz. Niye etik bulmuyoruz?

Çünkü size abone olan müşterilerinizden zaten abone ve kullanım ücretlerini en ufak ayrıntılarına varıncaya kadar kuruşu kuruşuna tahsil ediyorsunuz. Yetmiyor, bir de müşterilerinizin numaralarını bu tür aramalar için başka firmalara satarak bir de o firmalardan ücret alıyorsunuz.

O firmaların reklam vb. amaçlı müşterinizi rahatsız etmesi sizi hiç rahatsız etmiyor. Zerre rahatsızlık duymadığınız gibi sizin para kazanmanız için müşterinize verdiğiniz ekstra rahatsızlık karşısında o firmalardan aldığınız paradan müşterinize bir kuruş olsun pay vermeyi düşünmüyorsunuz. Sonra da müşterilerinizin ayrıcalıklı olduğunu reklamlarda bangır bangır söylüyorsunuz. Müşterinizin üzerinden kazan+kazan+kazan... uygulaması mı ayrıcalık?

Kullanım hatası deyip ücret istediler
"4.11.2014 tarihinde Şirinevler'de bir firmadan almış olduğum 354111060077614 IMEI numaralı L... marka cep telefonum, bir hafta içinde şarj takılan soket yerinden arıza yaptı. Telefonu aldığım yere götürdüm. Daha sonra telefonuma bir mesaj geldi ve telefonun kullanım hatasından dolayı arızalandığını söyleyerek benden ücret talep ettiler. L... firmasının internet sayfasından canlı bağlantı kurarak yardım talebinde bulundum. Önce cihazın yurt dışından yasal olmayan yollarla geldiğini bir şey yapamayacaklarını söylediler. Ben ısrarla telefon yasal olduğunu açıklayınca onlar da yasal olduğunu ve cihazın kendi servislerinde olduğunu kabul ettiler. Bu yazışmalar tarafımda kaydedilmiş bir hâlde mevcuttur. Yine cihazı tamir etmeleri için ücret ödemem gerektiğini belirttiler. Cihaz düşüp kırılsa kullanım hatası diye ücret talep etmek akla ne kadar yatkın geliyorsa, cihazla birlikte verilen bir şarj aletinin fişinin yerine oturmamasına kullanım hatası diyerek ücret talep edilmesi de o kadar saçma olmalı. Bir başka anlamadığım şey de hiçbir yabancı fişin dahi giremeyeceği, kendi fişinin bile ters takılamayacağı bir fiş yuvasına orijinal şarj kablosunu takarken arızalanması nasıl bir kullanım hatası olabilir ki? Ben firmadan, bu cihaz orijinal şarj kablosuyla kullanım hatası olabilecek bir duruma nasıl getiriliyor bunun açıklamasını istiyorum. Saygılarımla."
Bilge Aydın-İstanbul

Yurt dışında boşananların tenfizi hakkında
Uzun zamandan beri yazmak istiyorum. Benim de bir derdim var. Bu konuda bizim sesimize de kulak verirseniz çok memnun oluruz.

Ben Almanya'da boşandım ve bayağı bir zaman oldu. Boşanma davasının Türkiye'de tenfiz edilmesi gerekiyormuş ama avukatlar çok para istiyorlar. Çoğu zaman basında okumuştum bir yasayla yurt dışı boşanmaları otomatikman boşanmış sayılacaklardı. Bu yasa çıktı mı ve ne oldu? Politikacılarımız bu konuya da el atarlarsa çok iyi olur. Biz de çok mağdur oluyoruz. Avukatlar bu dava için 1200 € istiyorlar. Buna gücüm yok taksit de yapmıyorlar, bu konuda köşenizde yer verirseniz sevinirim. Allah sizden razı olsun. Selam eder başarılar dilerim..."
Okuyucumuzun derdiyle ilgili bizi bilgilendiren bir avukat olur ise açıklamasını bu köşede yayınlarız.
M. Sakallı-Almanya

Bir yılda 15 elektrik faturası olur mu?
Feridun Ağabey, bu konulara da bir ilgi gösterirseniz iyi olur. Çünkü çok kimse farkında değil. Elektrik şirketleri artık üç haftalık fatura gönderiyor. En azından bizim mahallede öyle, diğer ilçelere de bakmak lazım. Fatura üç haftalık olunca düşük gibi görünüyor, tüketici faturanın yüksekliğinden rahatsız olmuyor. Fakat faturalar üç haftalık olunca yılda 15 fatura ödemiş oluyoruz. Düzenleme kurulu bu işten haberdar mı? Bu uygulama ile tüketici yanıltılmış olmuyor mu?"
Hüsamettin Acarer-İstanbul

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.