Elektronik ürün almadan önce bir kez daha düşünün!

A -
A +
"Merhaba, size Eylül 2014 tarihinden itibaren içine düştüğüm ve hâlihazırda henüz çıkamadığım teknik servis maceramdan bahsetmek istiyorum...  13 Eylül 2014 tarihinde fiyatına göre özellikleri ile beni cezbenden ASUS ZENFONE 5 telefon aldım. Bir hevesle akşam SİM kartımı taktım ve SİM kart yuvasına tam yerleşmediği için tekrar çıkarıp takmak isterken SİM kart okuyucusuna zarar verdim ve daha 'alo' bile diyemeden telefonumu servise göndermek için ASUS ile bağlantıya geçtim. Bir sürü prosedür sonunda nihayet telefon servise ulaştı. 5 iş günü bekledikten sonra müşteri hizmetlerini aradım. Bana SİM kart yuvasının değişmesi için ücret ödemem gerektiği söylendi. Mantıklıydı çünkü yuvaya ben zarar vermiştim. Gerekli ödemeyi yaptım. Bu arada konu hakkında ne bir telefon ne bir mail ile bilgi verildi! Bir hafta daha bekledim. Yine uzun bir telefon konuşması sonrasında parçanın ellerinde olmadığı yurt dışından sipariş edildiği söylendi. 'Eh ona da tamam'  dedim. Süreç yaklaşık 15-20 iş gününe yaklaştı ve nihayetinde telefonum kargoya verildi. Ancak tüm iletişim bilgilerim ellerinde olduğu halde adres bilgisini kargo şirketinden aldıkları için benim 5 yıl önce oturduğum ev adresime yönlendirme yapılmış dolayısı ile telefon elime ulaşmadı. Şans eseri bir SMS gönderen kargo firması aracılığı ile kargom olduğunu ve şubeden almam gerektiğini öğrendim. Nihayetinde telefonuma kavuştum ancak verimli kullanmam mümkün olmadı. Sürekli kapanma sorunu, yeşil ekran verme gibi birçok dertle karşılaştım...
Bir cesaretle yine aynı prosedürleri takip ederek telefonu yeniden teknik servise gönderim. 21 Kasım 2014 tarihinde işleme alınan telefonum için 25 Kasım 2014 tarihinde değiştirme kararı çıktı. Raporun 13-15 işi günü içinde hazırlanacağı ve tarafıma gönderileceği söylendi. Ben de eski adres sorunu yaşamamak adına adres güncellemesi için bana verdikleri bilgiler doğrultusunda kimliğim ile birlikte yeni adres bilgimi kendilerine ilettim. Tahmini olarak Aralık ayı ortalarına doğru kargoya verileceğini düşündüğüm rapor, 3 Aralık 2014 tarihinde ısrarla düzeltme yaptırdığım halde eski adresime gönderilmiş. Aksilik bu sefer bana kargo şirketinden de bir bilgilendirme yapılmadığı için rapor elime ulaşmadı. ASUS teknik servise iade edilen raporum için bana hiçbir bilgi vermediler. Ben Aralık 10-15 arası arayıp 'raporum çıktı mı?' diye soracakken öğrendiğim bu sorun karşısında gerçekten pek de söylenecek bir şey olmadığını bilerek yeniden yeni adresime gönderilmesini istedim. Bu maili size gönderdiğim gün itibariyle bugün 6 Ocak 2015. Az önce yaptığım telefon konuşması neticesinde ne raporumun ne zaman çıkacağını ne de güncel adresime gönderilip gönderilmeyeceğini bilebiliyorum. Ama artık şunu iyi biliyorum, nihayetinde bir ürün almadan önce satış sonrası hizmet kalitesinin de önemle araştırılması gerekiyormuş. Bu gerçeği acı da olsa tecrübe etmiş oldum. Umarım markalar ürün kaliteleri kadar teknik servis ve müşteri hizmetleri konusunda da titizliklerini biraz daha yükseltip kimseyi mağdur etmezler."
Sezen Suna Gülşen-İstanbul


Sağlık Bakanlığına teşekkürler
"Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı gözlük reklamları konusunda 81 ilin valiliğine hukuki görüş göndererek geri ödeme kapsamındaki hekim reçetesi ile satışı yapılan optik ürünlerin hiçbir şekilde reklamının yapılamayacağını açıkladı. Sağlık Bakanlığının bu açıklaması geleneksel optisyenlik müesseseleri tarafından memnuniyetle karşılandı. Sağlık Bakanımıza ve Türkiye ilaç ve tıbbi cihaz kurumu başkan ve yardımcısına optik sektörü adına teşekkürlerimizi sunarız."
Taylan Küçüker-Gözlükçü Eczacı

 
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığından hâlâ cevap yok
Sevgili Burak Kaya'nın isteğini bu köşede önceden de yayınlamıştık. Burak Kaya'nın istediği şuydu. Bu çocuklar 2010 yılında üniversiteye başlamış ve ikinci sınıfta da evlenmişler. 2010 yılında kredi yurtlar kurumundan kredi çıkmış. Geçen sene bir haber okumuşlar. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığı evli öğrencilerin okuduğu dönem ve geçmişe dönük kredi borçlarının silineceğini söylemiş. Bu haber üzerine meraklanmışlar. Sevinmişler. Ama araştırdıklarında hem bakanlık hem kurum 'bize bilgi gelmedi' diyormuş. Bunu yayınladık ama kimse duymadı. Dedik ki yorumumuzda: "Aslında evliliği ve üç çocuğu teşvik eden sosyal bir devlet olarak bu destek yapılması gereken uygulama değil midir? Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı olarak bu gençlere bundan daha güzel bir ödül ve teşvik olabilir mi?" Ama Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığından hâlâ bir cevap yok.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.