Otuz yıllık müşterisinden İş Bankasına çağrı

A -
A +
"30 yıla yakın süredir İş Bankasının müşterisiyim. Bankanın bana vermiş olduğu kredi kartına çıkarılan 'ek kart'tan bilgim, talebim ve onayım olmadan 24.12.2014 tarihinde muhtelif on line satış yapan sitelerden, 3.000 TL'den fazla harcamalar yapılmış olduğunu fark ettim.
Hesap hareketlerini incelemem neticesinde, hemen bankanın 444'lü müşteri hizmetleri ile irtibata geçerek, Müşteri Temsilcisi'nin yönlendirmesi ile kredi kartımı kullanıma kapattırdım. Hemen ertesi gün 'Kredi Kartı Harcama İtiraz Formu ve Dilekçesini de bankanın ilgili birimlerine gönderdim.
Bankaların kredi kartı işlemlerinde zorunlu olması gereken imza veya şifre sorgulamasının olup olmadığını İş Bankası tarafından kontrol etmeksizin, bilgim, talebim ve onayım olup olmadığına bakmaksızın beni borçlandırması ve daha da önemlisi yaptığım birçok itirazıma rağmen borçlandırmaya devam ediyor olması beni hayal kırıklığına uğratmış, üzmüştür.
Bankanın müşterisini koruması, kredi kartı bilgilerine sahip çıkması, müşteri bilgilerinin çalınmasına sebep olan güvenlik açıklarını kapatması, şifre kullanımı ve imza kullanımı olmadan alışverişe izin vermemesi gerekirken müşterisinin yaptığı başvuruları kaale almaması bunca yıllık dostluğa reva mıdır?
Otuz yıldan beridir müşterisi olduğum ve ilk kez böyle bir mağduriyetle karşılaştığım İş Bankası, yaptığım başvuruları ve göz ardı ederek, bu harcamaları iptal etmemiş ve beni borçlandırmıştır. Hukuka aykırı şekilde çekilen, tüm hukuki cezai ve kanuni haklarım saklı kalmak kaydı ile bilgim, talebim ve onayım olmadan yapılan tüm harcamalara ait bedellerin kredi kartı ekstre borcumdan ivedilikle düşülmesini talep ediyorum."
Ömer Demir-İstanbul

Bu hatayı bir daha yapma!
"Merhaba, ben bir hata yaptım ama çok kişinin yaptığını da fark ettim. İnternetten özellikle bir satış sitesi adresini kullanarak bir şahıs ürün satışı yapma numarası ile dolandırıcılık yapıyor. İyi bir marka telefon veya bilgisayarı oldukça ucuz gösterip bir sürü açıklama yaparak sattığını söylüyor fakat tabii ki parayı alınca göndermiyor. PTT'nin para yatırma kısmını ve genelde aynı adı kullanıyor. Arama motorundan ismini takip ettim. Yaklaşık iki saatte hesabına 3000 lira yattığını öğrendim. Şahıs adına gerekli şikâyetleri yaptım ama sonuç çıkmayacağını biliyorum. Eğer mümkünse bunun yayınlanmasını istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim" diyen ve mail dışında ismini bildirmeyen değerli okuyucumuz, gönderdiğiniz yazıda bulunan internet sitesinin adresini ve kod ismini yayınlasaydık doğrudan reklam olurdu. Bu tür şikâyetleri bu köşeden yapmak yerine Emniyet'in siber suçlar bölümüne bildirirseniz sonuç alacağınızı ümit ediyoruz. Selamlar.

Hasan Erdoğan'a teşekkürler
"20.01.2015 tarihinde Ünal Bolat'ın Hayatım Roman köşesindeki yazıyı okudum. Boş araziye otuz iki bin adet fidan diken Konya Ereğli'den Rahim Demirbaş kardeşimizi tebrik ediyorum. Allah kendisinden razı olsun. Herkes onun gibi duyarlı olsa Türkiye'miz Cennet vatan olurdu. Ben de sağlığım yerinde olsa çok çok meyve ağaçları dikecektim. Bu zamana kadar beş senedir ben de beş yüz adet dikebildim. Kendi imkânımla gücüm buna yetti" diyen Hasan Erdoğan Beyefendi, biz de sizlere çok teşekkür ediyoruz. İyi ki varsınız.

"Güvenliğiniz nedeniyle" demek hak ihlali mi?
"Bir avukat arkadaştan dinlemiştim. Bankalar gibi iletişim firmaları gibi bazı kurum ve kuruluşlar müşterisiyle görüşme öncesi yaptığı 'Güvenliğiniz nedeniyle konuşmalarınız kayıt altına alınacaktır' hatırlatmasının yasal olamayacağını ve mahkeme kararı olmadan kimsenin kimseyle konuşmasını kayıt altına alma hak ve yetkisinin olamayacağını ve bunun hukuken suç olduğunu söylüyordu. Bu konu gerçekten böyle midir? Eğer böyle ise bizi niçin bu şekilde mağdur ediyorlar? Bu bir hak ihlali ise niçin kimse ses çıkartmıyor?"
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.