VakıfBank'tan okuyucumuza açıklama geldi

A -
A +

"Türkiye Gazetesi'nin 2 Mart 2015 tarihli nüshasında bir yazı çıkmıştır. Yaptığımız inceleme sonucunda; müşterimiz, 2012-2013 ve 2013-2014 eğitim yılları arasında anlaşmalı olduğumuz üniversitenin ödemelerini bankamızın kredi kartıyla taksitli olarak gerçekleştirmiştir. Kredi kartı limitinin, okul taksitine uygun olarak belirlenmiş olması nedeniyle, kart okul ödemesi dışında kullanılamamıştır. Ancak taksitler ödendikçe limit açılmıştır.

Yazınızda belirtildiği üzere; müşterimize, 7 Eylül 2014 tarihinde kart kullanım ücreti yansıtılmıştır. Kendisinin buna itiraz etmesinin ardından, prosedürlerimiz gereği, sadece '3 aylık zaman diliminde' aylık 200 TL harcaması durumunda 60 TL indirim yansıtılacağı ve kartına bundan sonra ücret yansıtılmayacağı bildirilmiştir. Müşterimiz, Ekim ve Kasım aylarında toplam 775,04 TL harcama yapmış fakat Aralık ayında herhangi bir harcama yapmamıştır. Bu nedenle 60 TL tutarındaki indirimden yararlanamamıştır.

Ancak müşteri memnuniyeti ilkelerimiz çerçevesinde ve belirtilen tarihlerde olmasa bile müşterimizin toplamda verilen sözü aşan tutardaki harcaması nedeniyle, bankamız tarafından kendisine 60 TL iade yapılmıştır.

Konuyu bilginize sunar, gerekli düzeltmenin yapılmasını rica ederiz."
Saygılarımızla
VakıfBank

Samsung bu müşterinin yaşadıklarından haberdar mı?
"Öncelikle 20 yıllık Türkiye Gazetesi abonesi olduğumu, siz dâhil  tüm yazarlarımızın köşelerini hevesle okuduğumu söylemek istiyorum. Ben Hatay Antakya'da doktor olarak çalışmaktayım. 15 yıllık buzdolabımız  birkaç tamirden geçince değiştirmeye karar verdik. Uzun araştırmalar sonucu, kalitesinden emin olarak Samsung marka buzdolabı almaya karar verdik. Antakya Prime Mall alışveriş merkezi  Samsung mağazasından RT60KZRSL model buzdolabını peşin parayla satın aldık. Şehir dışında olacağımızdan dolayı 1 ay sonra teslimatını alacağımızı bildirdik. 1 ay sonra mağazadan haber beklememize rağmen ses çıkmadı. Yoğun olabileceklerini düşünerek, işlerini de iyi yapacaklarına kanaat ettiğimden onların aramalarını bekledik. Ondan sonra 1.5 ay daha beklememize rağmen ses çıkmayınca biz onları aradık. Getireceklerini söylediler, tekrar bekleme dönemine geçtik. Yine ses seda yoktu. Tekrar aradığımızda buzdolabımızın başka birine satıldığını aynı modeli bulmaya çalıştıklarını söylediler. Bunun için de bayağı bir süre bekledik. Bize dönmeyince biz onları aradık. Mağazaya gelmemizi söylediler. Mağazaya gittiğimizde bize  aynı buzdolabından olmadığını, kampanyalı aldığımız buzdolabını ancak üstüne para vererek buna benzer modeli alabileceğimizi söylediler. Biz de aynı buzdolabından bulmalarını üstüne para vermeyeceğimizi dile getirdik. Mağazayla çözüm üretilemeyeceğini anlayınca sırayla Mersin Bölge Müdürlüğü, orası da çözüm sunamayınca İstanbul Samsung merkezini aradık. Bize çözüm sunacaklarını söyleyip aylarca süren mail ve telefon trafiğinin içine soktular. En son üç hafta önce bize tekrar mağazaya gitmemizi bu sefer işin kesin çözüleceğini söylediler. Biz gayet sevinçli mağazaya gittiğimizde tekrar büyük bir hayal kırıklığı yaşadık. Bize en yakın modelin (ebadı-rengi-özellikleriyle) RT48H5805SL olduğunu söylediler fakat buna ekstradan 650 TL fark ödememizi istediler. Sebep olarak da bunların yeni üretilmiş olduğunu gösterdiler. Ekstradan para vermeyi kabul etmezsem 21 litre daha düşük ebatlı bir buzdolabı verebileceklerini, ondan da emin olmadıklarını ancak bölge müdürlüğü kabul ederse verebileceklerini söylediler. Biz çok üzgün bir halde tartışarak çıktık. Bu, Samsung gibi büyük bir firmaya yakışan davranış olabilir miydi? Samsung firması bu gelişmelerden haberdar olursa eminim kendi otokritiğini yapıp gerekli müeyyideleri uygulayacaktır.

Bu arada bizim emektar buzdolabımız da 2.5 aydır bozuk. Buzdolapsız rezil haldeyiz. Bu kadar telefon, mail, git-gel ekstradan kâr kaldı bize! Aldığımız buzdolabından daha büyük veya daha  güzelini de istemiyorum ama firma olarak 'Müşterimizsiniz biz size ait olan buzdolabını başka birine sattık sizi bu gelgitlerle yorduk, müşteri memnuniyeti bizim için esastır sizin aldığınız modelin aynısı; yoksa da -ki var- bir üst modeli olsun' deyip bizi memnun bırakmaları hoş olmaz mıydı? Bu konuda ne yapabileceğimi şu an hiç bilemiyorum. Sizin köşeyi okurken size yazmak geldi içimden. Umarım bu işi halledecek bir Samsung yetkilisi bulunur. İlginize şimdiden teşekkür eder saygılarımı sunarım."
Rumuz: "Nrifaioglu"-Hatay

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.