“Radikal sevgi” adlı oyunun opera temsili

A -
A +
İstiklal Savaşı’nın mihenk taşlarından biri olan ve Gazi Mustafa Kemal’in arkadaşlarıyla Samsun’a ayak bastığı 19 Mayıs 1919 tarihinin bu sene 100. yılı... Dolayısıyla, 100. yıl özel ve farklı programlarla kutlanıyor.
Bu programlardan biri de geçtiğimiz gece Samsun Devlet Opera ve Balesince, Haliç Kongre Merkezi’nde sahneye konulan Yeniden Doğuş operasıydı.
Bu anlamlı programa Kültür Bakanı ile birlikte Binali Yıldırım da katıldı. Ancak bu önemli programa yakışmayan bir davranış ve tavırla CHP İstanbul adayını destekleyen izleyiciler, Binali Yıldırım’ı protesto ettiler.
Protesto eden grup, uzun süredir “radikal sevgi”den bahsedip sosyal medya yoluyla hakaretin ve küfrün en ağırını, kendi gibi düşünmeyen ve kendi adaylarına oy vermeyen çevrelere karşı yapanlardan oluşuyordu.
Muhalefetin ve onun kampanyacılarının seçim süresince “radikal sevgi” dedikleri, aslında bir iletişim simülasyonuydu. Seçim sürecinde çeşitli algı oyunları ile “ekranın önünde” “iyi” rolü oynanacaktı.
Oyuncular ise, belediye başkan adaylarıydı.
Seçimlere kadar, gerçekliği saklayıp, kurgu olan ile yollarına devam edeceklerdi.
Radikal sevgi simülasyonu“Tayyip Erdoğan’ı görmezden gel, ama onu sevenleri sev” komutuna dayanıyordu. “Dişlerinizi sıkın, öfkenizi kontrol altına alarak seçimler bitene kadar göstermeyin” diyorlardı.
Kendilerinin tanımladıkları şekliyle, “muhalefet esnafları” her an simülasyona zarar verebilirlerdi. Algı oyunundaki kurguyu bozabilirlerdi.
Seçim bitene kadar iyi kötü idare ettiler.
Zaman zaman görünmez bir el, açıklamaları ile simülasyonun kurgusuna zarar verecek belediye başkan adayını, omzundan tutarak hızla  kameraların önünden çekti.
Bazen de belediye başkan adayının gece yarısı kontrolden çıkarak, simülasyona zarar verecek şekilde çektiği öfke videosunu yayından kaldırdılar.
Böylece, “yapay ve üretilmiş imaj”ın, televizyon ekranları ile bozulmasına kendilerince müsaade etmediler.
Seçim uzayınca, yine kendilerinin tanımlaması ile “muhalefet esnafı” olarak adlandırdıkları kesimler, “radikal sevgi’ de bir yere kadar” diyerek, rollerini oynamayı istemediler.
YSK seçimlerin yenilenmesine karar verince, “tencere tava modu”na dönmeye çalıştılar. Ancak ani ve hızlı bir müdahale ile 23 Haziran’a kadar, “öfke nöbetleri”, “aşağılama seansları” ve “nefret söylemleri” bir kez daha ertelendi. 
Çünkü iletişim simülasyonunun canlı tutulması gerekiyordu.
Ama bir “opera oyunu” simülasyonu bir kez daha bozdu.
Uzun süredir kurgusal olan gerçekleştirilirken, gerçek olan da kurgusal hâle getirildiği için her şey birbirine karışmıştı. Muhalefetin tabanı, neyin kurgu neyin gerçek olduğunu kestirmekte gittikçe zorlanıyorlardı. 
Bir akşam bir opera temsiline gidince de, bir anda oyunla gerçeği karıştırdıkları için rollerini unutuverdiler.
“Radikal sevgi” oyununun senaryosundan çıkarak doğaçlamaya geçtiler.
Böylece de gerçek yüzlerini gösteriverdiler.
“Yeniden Doğuş” operasında, Binali Yıldırım’a karşı yapılan protestonun izahı budur.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.