Okuma sevgisi -2-

A -
A +
Kitap okuma sevgisinin geliştirilmesinde şu dört konuya dikkat edilmelidir:
1-Kitapların özelliği: Günümüzdeki kitapların çoğu, çocuğun gelişim yapısına uygun değildir. Kitaplar görünüm olarak; içerik olarak okuyan kitlenin yaşına uygun olmalıdır. İçeriği de yine ruhsal yapısına, yaşına ve cinsiyetine uygun yazılmalıdır. Çocuğun ruh sağlığı, ahlaki değerleri dili dini inancı dikkate alınmalıdır.
2-Devletin yapması gerekenler: Okullarımızda kitap tanıtımına ve okumaya ayrılan zaman, müfredat programlarına göre çok azdır. Kitap okuma alışkanlığı/sevgisi için okul ve öğretmenler büyük fırsattır. Bunun için okullara yeterli zaman ve her türlü imkân tanınmalıdır...
Kütüphaneler uygun ortamlarda artırılmalı, okul kitaplıkları yukarıda açıklanan özellikteki kitaplarla donatılmalıdır. (Türkiye'deki kütüphanelerde 13 milyon kitap olmasına karşılık, Bulgaristan’da 46 milyon, Rusya’da 739 milyon, Almanya’daki kütüphanelerde ise 104 milyon kitap mevcuttur.) Kaliteli ve ucuz kitap basımı teşvik edilmelidir. (AB ülkelerinde yıllık kitap harcaması 500 dolarken Türkiye’de 2 dolardır.)
3-Okulun yapması gerekenler: Okulda kaliteli ve zengin kitaplardan oluşan aktif, işlevsel bir kütüphanesinin olması gerekir. Kütüphane, öğretmen, diğer personel ve öğrencilere kaliteli hizmet sunmalıdır. Öğrenciler, öğretmenlerini de kütüphanede okurken görmelidir.
Okul tarafından; genel, derslikler düzeyinde, velilerle, öğretmenlerle okuma günleri yapılmalı, “günün, haftanın, ayın kitabı, okuyucusu” seçilerek ilgiler sıcak tutulmalı, ödül ve anlamlı törenlerle okumanın zevki çıkarılmalıdır.
Uygun okul ortamında ve bilinçli eğitimciler sayesinde kitaplar, kütüphaneler, büyük yazar ve düşünürlerin hayatlarından örnekler verilmeli, okuduğu kitapların şair ve yazarlarını görmesi, tanıması, tanışması sağlanmalı, Onlara olan saygı ve sevgisi artırılarak aidiyet duygusu oluşturulmalıdır.
Psikolojik, yaş ve zihinsel konumuna uygun kitaplarla tanışması, incelemesi, irdelemesi, merakla okuması ve yazması için fırsatlar tanınmalı, kazandığı bilgiyi kullanması teşvik edilmelidir.
                Seyfettin Karamızrak
 
 
 
ŞİİR
 
           Ailem
 
Kalbimdeki çiçek; annem,
Göz nurum ve inci tanem.
Onla, mutlu olur hanem,
Ne güzeldir, ailem benim.
 
Evde huzur, güven babam,
Sayesinde, çok akrabam,  
Her birini, sevmek çabam,
Ne güzeldir, ailem benim.
 
Kardeşim var, balla şeker,
Benle oynar, koşar seker.
Bazen, saçlarımdan çeker,
Ne güzeldir, ailem benim.
 
Nine, dede, teyze, hala,
Her birisi, benzer bala.
Keşke hepsi, bizde kala,
Ne güzeldir, ailem benim.
 
Çoktur, komşu, kuzenimiz,
Yoktur, kıran, üzenimiz.
Huzurludur, düzenimiz,
Ne güzeldir, ailem benim.
     Seyfettin Karamızrak
 
 
 
FAYDALI BİLGİLER
 
ŞEFAAT: Af için vesile olmak, yalvarmak. Ahirette, günahı olan müminlerin günahlarının affedilmesi, günahı olmayanların da daha büyük derecelere erişmeleri için Peygamberlerle, salih kulların Allahü teâlâya yalvarmalarıdır. Kıyamet günü önce peygamberler, sonra salih kullar yâni evliya, Allahü teâlânın izniyle, günahı çok olan müminlere şefaat edecektir. Peygamber efendimiz buyurdu ki: “Ümmetimden büyük günahları olanlara şefaat edeceğim.” Şefaat haktır. Tövbesiz ölen müminlerin küçük ve büyük günahlarının affedilmesi için, Peygamberler, veliler, salihler ve melekler ve Allahü teâlânın izin verdiği kimseler, şefaat edecek ve kabul edilecektir.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.