İstanbul’da tam 17 ürün için coğrafi işaret çalışması yapılıyor

A -
A +

Coğrafi işaret meselesine zaman zaman değiniyoruz. Çünkü coğrafi işaret, geleneklerin geleceğe taşınması gibi çok önemli bir sosyal işlevi yerine getiriyor. Daha da önemlisi zenginleşmenin de önemli bir aracı olarak öne çıkıyor.

 

Hep örnek veriyorum; İtalya’da coğrafi işaretli bir sirke markası yılda tam 1 milyar dolar gelir sağlıyor. Bizde de Finike Portakalı ile sağlanan gelir farkı çok yakından biliniyor. Finike Portakalı diğerlerine oranla en az yüzde 60 daha pahalı satılıyor.

 

Coğrafi işaret meselesini Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu en yakından izleyen isimler arasında. Hisarcıklıoğlu yönetime bu defa Işınsu Kestelli gibi bu konuyu Türkiye’de en iyi bilen başkanlardan birini aldı.

 

Gaziantep coğrafi işaret konusunda kentler arasında liderlik yapıyor. Bu kentin odaları ve Belediye Başkanı Fatma Şahin coğrafi işaret meselesinin önemini biliyor. Bu bilgi de onları lider yapmaya yetiyor.

 

Türkiye’nin marka kenti İstanbul coğrafi işaret konusunda fakir durumdaydı. Bu konuda adım atılacağı müjdesini İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç ilk olarak bize açıklamıştı, biz de sizlere duyurmuştuk.

 

Boğaziçi Lüferi coğrafi işaret tescili aldı ve ilk müjde geldi. İstanbul Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Ahmet Özer yeni müjdelerin geleceğini aktardı ve şu bilgiyi verdi:

 

-İstanbul yüzlerce medeniyetin yaşadığı ve bu medeniyetlerden doğan kültürlerin, yerel üretimlerin harmanlandığı bir coğrafya. İstanbul tam da bu coğrafyanın birleştiği ve Avrupa’ya geçiş güzergâhı olan bir merkez. Ancak bu kentin çok da reklamını yapamıyor, dünyaya tanıtımını gerçekleştiremiyoruz. Coğrafi işaretle ilgili olarak İstanbul için 17 ürün konuşuldu. Netice itibarıyla 5 ürünle yola çıkıldı. Lüfer, dünyanın en önemli lezzetlerinden biri. Sadece Boğaz’da yeniliyor. Boğaziçi Lüferi başka bir yerde tadamayacağınız bir lezzet. Bizim işimiz ticaret. Bütün ekonomilerin milletlerin işi de ticaret. Ticaretiniz yoksa tarih sahnesinden siliniyorsunuz. Yerel markalarımıza, dünyanın hiçbir yerinde olmayan tatlarımıza sahip çıkıp, markalaştırıp, ticarete çevirmek lazım. Türkiye’nin her yerinde bu markalara sahip çıkılması ve ticarileştirilmesi konusunda uyanık olmalıyız.

 

Ahmet Özer’e en büyük destek adaşı Ahmet Yavuz Karaca’dan geliyor… İstanbul İl Tarım ve Orman Müdürü olan Ahmet Yavuz Karaca, İstanbul Manda Yoğurdu ve Ormanlı Pirinci için çalışmaların bittiğinin müjdesini veriyor ve ekliyor:

 

-İstanbul, üretim açısından potansiyeli yüksek bir şehir. Fakat sanayi, teknoloji, tarih ve kültürün gölgesinde kalmış ve bu yönü ortaya çıkmamıştı. İstanbul, manda varlığı bakımından Türkiye üçüncüsü. Elde edilen ekonomik değer ve işletmelerdeki hayvan sayısı bakımından da Türkiye’de açık ara birinci sırada. Balıkçılık ve su ürünlerinde Türkiye’nin en büyük filosuna sahip. Bu değerlerin hepsini gördüğümüz için potansiyeli değerlendirip, ortaya çıkarmazsak yok olacak.

İstanbul’da tam 17 ürün için coğrafi işaret çalışması yapılıyor
Ahmet Yavuz
Karaca
İstanbul’da tam 17 ürün için coğrafi işaret çalışması yapılıyor
Ahmet Özer

İki Ahmet, israftan taklide her konuda iş birliği yapıyor

 

 

 

İstanbul’da iki adaşın yani Ahmet Özer ile Ahmet Yavuz Karaca’nın ortak çalışması coğrafi işaretle sınırlı kalmıyor. Gıda denetiminden israfla mücadeleye kadar birçok konuda iki isim kurumsal birlikteliği de kapsayan önemli çalışmalar yapıyor.

 

İstanbul Ticaret Odası Gıda İhtisas Komitesi’nin de başkanlığını yapan Ahmet Özer’in Başkan Yardımcısı Sultan Selim Şimşek ile birlikte yaptıkları bütün etkinliklerde Ahmet Yavuz Karaca ve Yardımcısı Nazif Koca’nın desteğini alıyorlar.

 

Şimdi birlikte ‘Gıda İsrafını Önleme Projesi’ni gerçekleştiriyorlar. Ayrıca sektörün en önemli sorunu taklit, sahte ürün ve tağşiş konusunda da iş birliği yapılıyor. Ahmet Yavuz Karaca’nın bu konudaki mesajı şöyle:

 

“Tarladan sofraya tüm aşamaları kontrol etmeye çalışıyoruz. Taklit ve tağşiş yapılan konulara yetişemiyoruz. Sektörden gelen geri bildirimleri çok önemsiyoruz. Taklit ve tağşişte en çok karşılaştığımız ürünler; et ve türevleri, süt ve süt ürünleri, yağ ve bal. İnce detaylara bakarak bu ürünlerin birçok noktadan ifşa edilmeleri lazım.”

 

 

 

 

 

Yeni seçilen yerel yöneticilerin dikkatine!

 

 

 

Selda Susal Saatçi’yi GSM şirketlerindeki başarılı çalışmalarından bu yana bilirim. Türkiye’nin önde gelen kurumlarından kurumsal iletişimi başarıyla yürütürken sürdürülebilirlik gibi bugün olmazsa olmaz hâline gelen bir kavramı çalıştığı kurumların bünyelerine enjekte etti. Son olarak Küresel Isınma Kurultay Komitesi ile ÇEVKO’nun birlikte organize ettiği etkinliğin ana konuşmacılarından biriydi.

İstanbul’da tam 17 ürün için coğrafi işaret çalışması yapılıyor
Selda Susal Saatçi

ÇEVKO Genel Sekreteri Mete İmer’in yeni seçilen yerel yöneticilere atık yönetimi ve döngüsel ekonomi uyarıları ile başlayan etkinlikte söz alan Selda Susal Saatçi, kurumsal iletişiminin başında olduğu Anadolu Efes şiketinin yaptığı çalışmalara da gönderme yaparak şu noktaların altını çizdi:

  • Artık dünyayı ekonomi değil çevresel ve sosyal riskler tehdit ediyor. İklim krizi ile beraber en çok öne çıkan üç konu deniz seviyesinin yükselmesi, gıda üretiminin ve biyoçeşitliliğin azalması olarak özetlenebilir.

  • Biz aynı zamanda bir tarım kuruluşuyuz. Hektar başına su tüketimi, inovasyon ve verimlilik gibi konularla çok ilgiliyiz. Çevre için karbon emisyonunu 2030’da sıfırlamayı hedefliyoruz. Sosyal faydaya desteğimizi artırıyoruz, fırsat eşitliğiyle güçleniyoruz.

Önümüzdeki dönemin kentlerin yarıştığı bir dönem olduğunu düşünürsek. Ve yerel yöneticilerin bu yarışta liderlik yapma şansını ortaya koyarsak Selda Susal Saatçi’nin özetlediği görüşler ve Mete İmer’in altını çizdiği nokta önümüzdeki dönemde başarının en önemli kıstası olacak.

 

 

 

 

 

Önce oyun sektörü ile buluşma, sonra da Düsseldorf’da büyük etkinlik yapılacak

 

 

 

İhlas Medya Grubu’nun en genç üyesi Türkiye’de İş Dünyası dergisi yaptığı etkinliklerle ses getirmeye devam ediyor. Derginin son sayısında birçok konu enine boyuna işlendi.

 

Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), Sinop Ticaret Sanayi Odası Başkanı Salim Akbaş ile yapılan söyleşi, TİM’de çok önemli projelere imza atan Başkan Vekili Fikret Kileci’nin mesajları ve Leyla Alaton’un yakından ilgilendiği tarım dosyası bu konuların başında geliyor.

 

İstanbul’da tam 17 ürün için coğrafi işaret çalışması yapılıyor

 

İhlas Medya Grubu’nun önde gelen isimlerinden Tuba Gençay’ın önerisi ile hazırlanan oyun dosyası bu ayın etkinlikleri arasında yer alıyor. 24 Nisan’da oyun sektörünü; sektörün önde gelen isimlerinden Mustafa Cihat Durmuş’un katkısı ile masaya yatırıyoruz.

 

Ardından Almanya’da gelenekselleşen Avrupa buluşmasını gerçekleştireceğiz. DTİK Almanya Temsilcisi Kemal Şahin’in ev sahipliğinde 5 Mayıs’ta Düsseldorf’da yapılacak etkinliğin yeni girişimlerin önünü açması bekleniyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.