Altınyıldız Sağlık Merkezi'ne bir hemşire daha istiyoruz

A -
A +

"20 senedir Altınyıldız'da oturuyorum. Sağlık hizmetlerimizi de Altınyıldız Aile Sağlık Merkezinden alıyoruz. Sağlık personeli büyük bir özveri ile çalışıyor. Hepsinden memnunuz ve şimdiye kadar hiçbir sıkıntı yaşamadık.

Fakat geçmiş zamandan bugüne gelişen nüfus artışına ve halkımızın sağlık konusuna gösterdiği ilgi sebebiyle Sağlık Ocağımızdaki personelimiz hastalara hizmet vermekte gerçekten zorlanıyorlar.

Hâlihazırda da Sağlık Merkezinin üç kişilik hemşire kadrosu olmasına rağmen bir tane hemşiremiz büyük bir özveriyle çalışıyor. Kendisinden çok memnunuz. Bu hemşiremiz ise hamile olması sebebiyle normal zamandaki gibi aktif hizmette zorlanıyor. Haliyle hizmetlerde aksama olmaya başlamış durumda. Hastalar laboratuvar işlerinde, pansuman, iğne ve kan alma işlerinde mağdur oluyorlar, hizmetler aksıyor.

Altınyıldız Aile Sağlık Merkezi'ne bir hemşire daha atanması, hem mahallemizin çok memnun kaldığı hemşiremizi hamilelik döneminde olsun biraz rahatlatacak hem diğer çalışan personeli ve hem de hastaları mutlu edecektir. Bilgilerinize arz ederim. Saygılarımla..."
Lütfi Köksal/SGK Uzmanı

Tüketiciye taksitli satışlarda da cayma hakkı getirildi

"Tüketicinin Korunması hakkında çıkan yeni kanuna göre örneğin 2.000 liralık beyaz eşyayı 500 lirası peşin, kalanı 10 taksit sözleşme yaptınız. Öncelikle satış sözleşmesinin geçerli olabilmesi için bir nüshası size verilecek. En az 12 punto büyüklüğünde yazı olacak, gibi tüketici lehine güzel maddeler var.

Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin yazılı bildirimle tüketiciye bildirip bu sözleşmesinden cayma hakkına sahip. Tüketici cayma sonrası tüketici belgesini alıyor ve yedi gün içerisinde satın almış olduğu ürünü iade etmekle mükellef. İade edilecek ürüne ilişkin tüm masraflar da tüketiciye ait.

Tüketici sözleşmeye ilişkin borçlarına erkenden ödeme yapabilir. Bu durumda satıcı tarafından alınan faiz veya komisyon varsa ödenen miktara göre indirim yapmakla mükelleftir.

Buna ilişkin problem olursa Ticaret İl Müdürlüğüne ve Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvuruda bulunabiliyorsunuz. Ayrıca İBB Zabıta Daire Başkanlığı da halkımızdan gelecek sorulara cevap vermeye çalışıyor. Soracağınız başka konular için de aklınızda bulunsun.
İBB Zabıta Daire Başkanlığı/Tüketici Hakları Zabıta Amirliği

Vakıfbank bu şikâyeti bir inceler mi?

Üniversitede bulunan kızımın okul taksitlerini okulun anlaşma yaptığı bankalar arasından Vakıfbank'ı tercih ettim. Geçen sene okul taksitlerimi bu bankaya yatırdım banka, taksitleri ATM'den ödemek için limiti olmayan ATM kartı gönderdi. Kartın limiti olmadığından bir sene hiç kullanmadım fakat taksitler bittiğinde bana banka hesap kartı özeti ile 24/09/2014'de 78 TL kart aidatı istedi. Bankadaki elemanlara itiraz ettiğimde beni tehditkâr bir tavırla "Ödemezseniz kredinizde bu borç gözükür faiz biner zor durumda kalırsınız" dediler. Ben de bu ücreti 26/09/2014'te Pendik/İstanbul şubesinde ödeyip tekrar itiraz ettim. Beni telefonla arayıp "kartı kullanıma açalım 600 TL alışveriş yapın size aidatınızın 60 TL'sini geri ödeyelim" diye teklif ettiler. Mecburen kabullenip bari 60 TL kurtarayım diye 13/10/2014 tarihinde bir marketten 422.18 TL 13/11/2014 tarihinde 352.86 TL harcama yaptım. Yani 600 TL'sine karşılık 775.04 TL harcama yaptım. Bana 24/11/2014 tarihinde kredi kartı hesap özeti gönderdiler. Burada 775.04 TL harcamamdan 59.02 TL düşüp 716.02 TL borç gönderdiler. Yani burada bu parayı düşmüşlerdi. Bu parayı ödeyip bankaya "başka bir borcum var mı?" diye sorduğumda "başka borcunuz yok" dediler. Ne yazık ki inandım. Fakat 3 ay sonra bir hesap özeti daha gönderdiler. Tekrar 60 TL'sini geri istiyorlardı. Resmen dalga geçiyor gibiydi! Bankanın kendi 444'lü hattından itiraz ettiğimde 600 TL'sini 2 ayda değil 3 ayda harcamam gerektiğini söylediler. Kanunda böyle bir madde var mı? Onu da bilmiyorum. Bunu telefonla bildirdiklerini söylediler fakat telefonda bana böyle bir şey söylenmedi. Madem böyle bir şey vardı parayı neden düştüler extrada neden yazılı olarak bildirmediler?

Benim 775.04 lirayı 2 ayda harcayıp 60 TL'sini düştüklerini gösteren hesap özetini gönderdiler. Bizler onların oyuncağı mı olduk da isterlerse kabul edip istemedikleri zaman kabul etmiyorlar?

Ben 59 yaşında 44 yıllık esnafım. Hiçbir bankada böyle bir zorluk görmedim. Şimdi ben de bankadan kartımın iptalini ve paramın geri verilmesini istiyorum.                  
Semih Gürel-İstanbul

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.